Gå til innhold

Termotop c ingen kontakt


corpusviridans

Anbefalte innlegg

Så var turen kommet til meg. TD5 2003 modell, original varmer. Denne har fungert uten lyter av noe slag inntil nylig. Nekter å starte, minimalt med oppstartlyder (om noen) og kutter etter få sekunder. Leverte bilen til verksted for å kjøre diagnose, men diagnoseverktøy får ikke kontakt med varmeren, lukter det kortfeil her og er det andre som har hatt samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si jeg er noen ekspert på Webasto, men jeg var gjennom samme utfordring i høst. Min startet opp, men stoppet etter ca 30 sek. Kjøpte meg diagnose sak på ebay som ikke fikk kontakt med enheten. Var hos "spesialist" med bilen som fikk kontakt. Han avleste flere feil, men eliminerte de andre feilkodene og mente at det var styringsenheten som var gåen selv om det ikke var feilkode på denne. Han skulle ha kr 4500+mva for en ny. Jeg kjøpte en helt ny komplett Webasto på Finn og plukket ut styringsenheten (husk å kjøpe en som ikke er kjøretøyspesifik) som var fort gjort. Nå virker min helt fint og jeg har reserve deler om jeg trenger det. Om du ikke har gjort det så ta en "reboot" - du finner veiledning om du googler, men det går på å skru på varmeren og ta ut sikringen for så å sette inn igjen og skru på. Nå burde vel verkstedet du var på har gjort dette, men om du ikke vet at de gjorde det så er det en start. Det er i det hele tatt mye å lære både her og på andre forum om du leter litt. Selv om det egentlig ikke hjalp i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, sikringsreboot er foretatt uten at det gjorde noen forskjell. Problemet hos meg er at verkstedets diagnoseutstyr ikke får kontakt med enhet i det hele tatt. Jeg nekter samtidig å tro at diagnoseverktøy kjøpt på « bukta» skulle være noe bedre i så måte. Varmeren blir i første omgang tatt ut av bilen ( dårlig med tilgang på varm garasje )  slik at  brennkammeret får en etterkontroll, mens jeg er i tenkeboksen. Mht modellspesifikk så har jeg oppfattet det dithen at LR monterte er hyllevare. Kan modellinfo på varmeren eventuelt gi noen hint i så måte?

to be continued.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, corpusviridans skrev:

Mht modellspesifikk så har jeg oppfattet det dithen at LR monterte er hyllevare. Kan modellinfo på varmeren eventuelt gi noen hint i så måte?

 

Vi snakker sikkert litt forbi hverander - Defender varmeren er ikke modell spesifik som du riktig sier, men det er flere billige komplette Thermo Top C å få kjøpt som ER modell spesifikke hvor du kan bruke deler til din - så lenge din styringsenhet er i orden. Som kan være billigere enn å kjøpe originale deler løst. Et tips er å få låne en styringsenhet fra en annen og se om det hjelper. Om du har en likesinnet i nærheten. 5 minutter så vet du om det er den som krangler.  

 

Trenger du nytt kort kan du sjekke ut www.orrebasto.info - de lager et kort som jeg har sett flere har byttet til for en brøkdel av prisen.  

 

Når det gjelder diagnose så skrev jeg at jeg ikke fikk kontakt med mitt lurium diagnose system, men at verkstedet klarte det med proft utstyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ganske enig ja, nattarbeid er ikke den beste medisin for å lese hva andre faktisk skriver;). Skal som sagt plukke ut varmeren da jeg ikke orker å henge ute i kulda mer enn nødvendig. Den har jo etter alle solemerker stått i bilen i 16 år uten feil så den fortjener en gjennomgang og litt ivaretakelse så får vi se hvor det ender.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...