Gå til innhold

Webasto-problem SVX 2.4


Eric Culff

Anbefalte innlegg

Hei. Har Webasto i min Defender SVX. Dersom bilen har vært av/låst en periode starter ikke Webasto ordentlig, og ingen luft kommer inn i kupé. (Det lager likevel lyd i motorrom fra enheten) Dersom jeg har kjørt bilen en stund, og starter Webasto via knappen rett etter parkering fungerer den utmerket, og blåser luft i kupé. Hva kan problemet være her? Noe strøm som kutter ut etter at bilen har vært av en periode, som gjør at den ikke starter?

 

Jeg leter også etter sim-kort enheten for fjernstyring, da jeg må skifte sim. Vet noen hvor denne vanligvis plasseres i kupeen på en Defender?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig litt for lav spenning på batteriet. Webastoen kutter/nekter å starte ved for lav spenning, dette for at det skal være nok strøm til å få start på bilen.

Sett på en batterilader for å få toppladet batteriet. Defenderen min brukes bare sporadisk, så den står med vedlikeholdslader tilkoblet hele tiden.

Blir Webastoen varm da den bare lager lyd i motorrommet? Hvis ikke så er lyden at den prøver å starte, men slår seg av etter noen minutter pga av for lav spenning på batteriet.

 

På Td5 så ble Webasto levert med bare ur/direktestart, tror det er det samme på Puma. Correct me if I am wrong :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Eric Culff skrev:

det stemmer, bilen ble levert med ur, men det er ettermontert enhet for sim. Utgått sim ligger nå i den, så får ikke kontakt.

 

Jeg har ettermontert Webasto Telestart eller hva det heter. Den kobles til uret (som heter 1533 og er ovalt i mitt tilfelle). Ledningene som fulgte med var ikke veldig lange så det var litt vanskelig å finne en plass til den lille boksen som sim kortet sitter i. Burde være greit å følge ledningen fra ditt ur til boksen. 

Endret av Admiral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...