Gå til innhold

Ingen/lite Varme førerside


Sten-Th

Anbefalte innlegg

Heia folkens

 

jeg har problemer med at det blir ikke varmt på førersiden (Disco, 2007).

 

jeg har prøvd å resette ved å holde inne resirk knappen og eco knappen. Da går ac anlegget en sekvens og voila det blåser igjen kald luft...

 

passasjersiden blir god å varm som forventet. 

 

Kan det være et spjeld som ikke tetter eller

må jeg bare plukke ned dashbordet å bytte spjeldmotorene?

 

jeg har også IID fra GAP, viser ingen feilkoder.

 

har søkt rundt endel i inn og utland på forum. Det var en som hadde hatt samme problem, men han kom ikke med noen løsning. 

 

Noen som har løst et lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om flere som har problemer med bare en siden, hvor det har vært varmeregisteret. Flushing eller skifting har løst det. Skjønner ikke helt selv hvordan dette bare kan påvirke ene siden men. 

 

Problemer med spjeldmotorer osv vil jeg tro hadde vist seg som feilkode.

Eventuelt kan du kjøpe et USB inspeksjonskamera og inspisere hva som skjer med ventiler/spjeld. Det er mye jobb å demontere disse for en eventuell kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ute den ene og sjekket den. Virket helt fin. Det er litt jobb når man må lete etter skruer og slikt ja... Men du mener at folk at bare flushet så ble det bedre? Kan heller ikke skjønne at det skulle bli bedre når det er bra på passasjersiden. Men det er forsåvidt greit å begynne med det enkleste ja. 

 

Noen andre som har flere tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet selv da steppermotoren vandret heden.

 

Du får ikke nødvendigvis noen feilmeldinger på det, men du kan jo bruke IIDTool til å se hvilken posisjon spjeldet står i (eventuelt hvilken posisjon sensoren mener at det står i).

 

Om du setter temperaturen til å være identisk på både fører og passasjerside, så skal posisjonen på spjeldet være omtrent lik. Dette kan du kjøre ut som live values, så du skal kunne se at innstillingen for temperatur endrer posisjonen på spjeldet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet GAP og sjekket verdiene. Den venstre Blend motoren kom bare intermittend og invalid.. mens den andre fikk Max cold, Max hot og en tredje jeg ikke husker. 

 

Den venstre steppermotoren for blend spjeldet. Er det den nederste ved føreren..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med Praesto og han sender en ny stepper motor, så får vi se når den er montert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, toerig skrev:

Er det steppermotorene som lager "prompelyden" i ventilasjonsanlegget når bilen starter?

 

I så fall, er det et tegn på at de begynner å bli dårlige?

 

 

Det er overføringsarmen til omlufts-spjeldet som lager lyd. Trykk på omluft-knappen for å verifisere det.

Man kan med nød og neppe klare å snike inn en arm og litt fett for å smøre opp.

Husker ikke helt hvor jeg gikk inn, men kanskje jeg tok ut øvre hanskerom.

Har vert stille i flere år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...