Admiral Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, GuttormG skrev: Spørsmål fra en stakkar som aldri har kravlet under en Defender, blir traversen virkelig så ødelagt at hele biten må byttes?? Ja, dessverre ikke helt uvanlig heller om jeg har forstått det riktig. Den er hul med masse hull så skit og vann kommer inn, men ikke ut. Ingen god oppskrift. Om jeg ikke ombestemmer meg igjen og går for galvanisert så blir den skikkelig grunnet, malt, regelmessig satt inn med antirust av noe slag - og så spylt godt ved hver vask. Den forrige varte i 16 år og jeg mistenker at tidligere eier ikke var like oppmerksom....varer denne i mer enn 16 år vil nok jeg være fornøyd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Bytt A-ramme kule når du først har travers og tanken nede, mye enklere tilgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, EiRRik 4.6HSE skrev: Bytt A-ramme kule når du først har travers og tanken nede, mye enklere tilgang Ehhh - A-ramme kule? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=a+frame+ball+joint+defender&ie=UTF-8&oe=UTF-8' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 5 timer siden, GuttormG skrev: Spørsmål fra en stakkar som aldri har kravlet under en Defender, blir traversen virkelig så ødelagt at hele biten må byttes?? Den polske varianten er åpenbart bygd av en som har skjønt ting!! Yes sir, yes! Byttes etter 10-20 år avhengig av salteksponering og vedlikehold. De må bytte dem i England og... Endret 2. februar 2019 av Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Som utrigger på seriebil altså, digert hull oppå som vann og skit kan komme inn, ikke noe drenering. Endret 2. februar 2019 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) På 2.2.2019 den 11.23, lafterolf skrev: Jeg har lagd baktravers av firkantrør 80x150x5mm. Da er alt lukket på begge sider. Av en bjelke på 6m får man ut 4 traverser. Når man kjøper firkantrør trur je minstemålet er på mer enn 6 meter. Og det blir stort og tungt for en alminnelig stakkar. Gjør dette selv med ex millen je har på yrkesskolen. Blir meget solid iallefall med 5mm veggtykkelse Endret 3. februar 2019 av Land Rover for alle penga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Du får kjøpt den lengden du selv ønsker, men betaler for kapping. Lengden er for det meste 12m, jeg får det kappet i to for enklere transport. På bjelken jeg bruker er 5mm minstetykkelse på de målene jeg vil ha. 3mm ville vært mer enn nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 På 2.2.2019 den 15.21, Peik skrev: Yes sir, yes! Byttes etter 10-20 år avhengig av salteksponering og vedlikehold. De må bytte dem i England og... De fikk da under en bukk, da de trengte jekken på den andre siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Skjæremaskin, plate og sveis så lager en en hel ramme om en vill. Men en ferdig bit er i grunnen latterlig billig sett i forhold til hvor mye jobb det er å lage den selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 I utgangspunktet er alle ståldeler som ligger lagvis på bil og båt ,mm. en dårlig ide. Mellom lagene blir det snadder for Stålmarken. Men god og jevnlig antirustbehandling fungerer. Gaute2002110medrævvaibehold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Eller helsvsising og ikke bare punktsveising. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Helsveis er bedre enn punksveis , ja . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 På 4.2.2019 den 6.52, Jari skrev: De fikk da under en bukk, da de trengte jekken på den andre siden HMS på høyt nivå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2019 Da var traversen omsider ny. Kjøpte «vanlig» hos EWS som han hadde på lager med korte vanger. Intercar AS i Enebakk gjorde jobben, og etter mitt ringe skjønn veldig bra. Jeg bad de grunne/rustbeskytte og lakke den nye og skjøten spesielt godt. Det har de gjort og det ser som sagt veldig bra ut. Tok sin tid, men med mange lag som skal tørke så blir det vel slik. Skal få tatt noen bilder så snart de får tettet diesellekkasjen fra tanken jeg oppdaget i dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 På 2.2.2019 den 10.06, GuttormG skrev: Spørsmål fra en stakkar som aldri har kravlet under en Defender, blir traversen virkelig så ødelagt at hele biten må byttes?? Den polske varianten er åpenbart bygd av en som har skjønt ting!! Ja og ja. Heldigvis er det laget for å kunne vedlikeholdes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) På 1.2.2019 den 6.40, Peik skrev: Så bra. Vanligvis tar det 1-2 uker. Jeg må si jeg var overrasket over frakt- og fortollingskostnad og for 5 dekk på felg. Vesentlig dyrere enn før. 195 pund i frakt og 4500 kr påslag fra speditør i Norge (inkl 2930 kr MVA og 103 kr dekkavgift). Så vidt jeg husker fra tidligere leveranser av dekk har jeg betalt 600-700 til norsk speditør i tillegg til MVA. Så får vi se om de kommer i dag... Og ikke var de balanserte... Ingen lodd på noen av hjulene. Bilextra Skøyen og Vianor Dekkspesialisten skulle fikse det, men ingen av dem hadde utstyr til så "spesielle" uorginale hjul (15x8 Modular stålfelg). Må man alltid til Drammen for å få fikset ting? Har bedt Paddocks om å betale det siden jeg bestilte dekk på felg ferdig montert og balansert. Dørgene stille derfra foreløpig. Endret 21. mai 2019 av Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Modular bør balanseres med spacer fordi senterhullet ikke alltid er midt på. Paddock har aldri klart å balansere hjul heller, så gled deg heller over at du slipper å skru de av bilen en ekstra gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 De forrige jeg kjøpte var ok. Får teste Sandmo. De har sikkert greie på det og spacer liggende. Er det forresten vanlig at verksteder ødelegger lakken på felgen med å vri hjulavtageren helt inne på felgoverflaten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Det skal ikke skje med mindre nylonføringen er utslitt på maskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Jhonny Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Har det gått greit på PKK etter cross member bytte? Pål J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 2 timer siden, Pål Jhonny skrev: Har det gått greit på PKK etter cross member bytte? Pål J Nå solgte jeg bilen før PKK, men har ingen grunn til å tro at det skulle bli noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 På 3.2.2019 den 23.33, lafterolf skrev: Du får kjøpt den lengden du selv ønsker, men betaler for kapping. Lengden er for det meste 12m, jeg får det kappet i to for enklere transport. På bjelken jeg bruker er 5mm minstetykkelse på de målene jeg vil ha. 3mm ville vært mer enn nok. Fungerer det då å sveise fast 50mm firkant under til "Amerikansk" tilhengerfeste? Og er det mogeleg å få det godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Det blir opp til Vegvesenet å vurdere, men hjemmelaget variant tviler jeg mye på blir akseptert. Spør du dem kvitterer de like kjapt med å spørre etter dokumenter. Det er alltid deres trump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Jhonny Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Ble det noe trøbbel på PKK vd bytte av Xmember ? Hvis man tolker kjøretøyforskriftene på "verst" mulig måte så må må sveisen, og bilen til Biltilsynet for godkjenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.