antz82 Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Bestilte ny hos Lr direct.... Bytte var greit men ganske trangt.... Regulatorn sitter under insugsmanifolden, løsnet litt på kabelmatten og litt ledninger. Liten skralle med 2 forlenger og en magnet sånn att skruene ikke falt ned... Vanskeligste var å få av kontakten... Lurt å bruke tynne monteringshansker, mye skarpe ting neddi dær Endret 10. mars 2019 av antz82 Detaljer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 10. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2019 Takk for tilbakemeldingen. Ser rimelig trangt ut nedi der, ja. Det er tydeligvis mange måter å komme seg til Rom på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Den innsugsmanifolden er ganske raskt og enkelt å fjerne. Og da kommer man lett til glødepluggene også for en sjekk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Skal skifte glødeplugger og da må innsuget av. Er det like greit å skifte «Fuel pumppressure regulator valve»? samtidig selv om den er frisk? Hva er prisen for regulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Når bør glødeplugger skiftes egentlig? Eventuell indikasjon for å skifte dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Trøblete å starte og/eller rufsete gange rett etter start i kulda er gjerne en indikator på dårlige glødeplugger. Funker alt bra, også i kulda, er det vel ingen grunn til å bytte disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Denne gangen var jeg i alle fall heldig. Trengte kun litt tilsetning i dieselen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) 11 timer siden, Paal Helge skrev: Når bør glødeplugger skiftes egentlig? Eventuell indikasjon for å skifte dem? Løsne ledninger inn til plugg og sjekk motstand mellom ett jordpunkt på motor og der ledninger går inn på den enkelte plugg. Sist jeg byttet varierte det fra noen ohm til kortslutning eller uendelig motstand, husker ikke eksakt normal motstand i ny plugg men om du får jevne målinger rundt 2-8ohm eller no' er du innafor. Endret 13. mars 2019 av tnj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 På 12.3.2019 den 21.40, Neverluren skrev: Skal skifte glødeplugger og da må innsuget av. Er det like greit å skifte «Fuel pumppressure regulator valve»? samtidig selv om den er frisk? Hva er prisen for regulatoren? Jeg betalte 1350 ink.mva og frakt for Denso regulator , det som satt der var også en Denso Orginal L-R var rundt 1789kr.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Takk. Har du delenummer eller link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Mulig EWS har....(foretrukket) Men lr direct LR009837 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 På 30.1.2019 den 22.42, Putte79 skrev: Hei! Kort spørsmål: Hvor lang har bilen gått? og bruker du noen form for Dieseltilsetning? Så litt om mine egne erfaringer: Jeg har hatt nøyaktig samme utfordringer som du har. Har selv en Defender Puma 2007 som må har gått 310KKm. Opplevde det du nå opplever ved ca 200KKM første gang. Bytta da diesel filter, bytta glødeplugger, sjekke systemet for vann og annen forurensing, fant ingen feil. Fikk tips om å prøve følgende: 1. Tilsett en flaske med STP 5-1 (https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/bensintilsetning/dieseltilsetning-600527/) og 1 flaske med (https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/bensintilsetning/dieselmotorrens-629104/) i ca 60l ny diesel. Bilen ble som "ny" etter å ha kjør/brukt opp tanken. Begynte så å bruke 5-1 og diesel injektorrens hver 20KKM. Bilden gikk mye finere og jevnere når det var kaldt. Dette er nå ca 3 år siden. 2. Nå i Jula ble bilen min helt "kenguru", akkurat slik som din film viser. Prøvde på nytt med 5-1 og injektorrens, fungerte ikke. Fant heller ingen logisk feil inne på NANOCOMEN, men googlet litt. Fant andre med nøyaktig samme feil på nett. Felles for de som fikk fikset denne feilen var at de bytta VCV (Fuel Pump pressure regulator valve) (LR009837). Bestilt ny del fra Lrdirect. Bytta denne første helga nå i januar (Enkel jobb, bare litt trangt å kome til). Bilen min starter nå og går bedre, jevner enn noen gang tidligere. Jeg har hatt min Defender siden ca 110KKm. Tidligere har jeg måttet bruke webasto på bilen min når det har hvert kaldere enn -15 grader før jeg har prøvd å startet den. Sist helg prøvde jeg å starte den i ca -20 grader og da hadde den stått kaldt i 10 dager på Lillehammer. Startet med en gang. Så jeg anbefaler å gjøre 1, om dette ikke funker så er jeg tilnærmet 100% sikker på at du har samme feilen som jeg hadde nå i Jula! Mvh Hei! Til INFO: Nå har jeg ca kjørt 2 mnd siden jeg fikset feilen på min Puma! Bilen har gått som ei klokke siden jeg bytta Fuel Pump pressure regulatoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Flott! Bra du også har fått bilen din friskmeldt igjen. Her er det tydeligvis flere løsninger på tilsvarende symptomer. Min går også nå jevnt og fint igjen etter dieseltilsetting i tanken... Endret 22. mars 2019 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.