Gå til innhold

Astwood4x4?


Lars M

Anbefalte innlegg

De kommer fra Liveridge som gikk konkurs for noen år siden - lite firma som jeg knapt nok har registrert. Hold deg til en av de store, jeg bruker Rimmer og har stort sett vært fornøyd i mange, mange år. Andre på forumet  er like fornøyd med andre på øyen - også mulig å sjekke priser sideveis men mye å spare på å samle opp til litt større forsendelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å reise dit for få ordnet litt greier..

Hadde tenkt  Polen men har fått litt kalde føtter etter noen negative tilbake meldinger på pris overslag og evne til å ferdigstille innenfor tid og pris.

Fordelen med England er jo språket .... og det flotte været selvsagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars M skrev:

Planen er å reise dit for få ordnet litt greier..

Hadde tenkt  Polen men har fått litt kalde føtter etter noen negative tilbake meldinger på pris overslag og evne til å ferdigstille innenfor tid og pris.

Fordelen med England er jo språket .... og det flotte været selvsagt :D

Har der vært problemer med 4land i Polen? 

Tenkte muligvis bruke dem til at renovere  en 110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved overhalinger og demonteringer avdekkes nesten alltid endel uforutsette ting.

Erfaringsmessig sprekker både skjema og lommeboka da.

 

Men jeg har selv ingen erfaring med Polen og England , kun annenhåndsrykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 4Land i Polen - og planlegger å bruke de igjen, har bare opplevd de som ryddige og dyktige,  Brukte Foley i England for mange år siden til å restaurere en bil - topp jobb men kostbart. Der er mange, mange dyktige på øyen - utfordringen vår er å finne de som vi vil være fornøyd med. Kontakt med det lokale Land Rover miljøet er vel det tryggeste - forsøk å finne noen på FB.  Sist sommer brukte jeg et verksted i Hereford som gjorde en veldig god jobb til fornuftig pris. Dyktige folk som kunne "alt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke med https://www.lrparts.dk/shop/profile.html 

men jeg har kjøpt girkasse herfra og kjempe fornøyd med den. For å ikke snakke om servicen de utfører pr.mail og telefon. 

 

Er ikke sikkert de gjør restaurering men skader ikke spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Robert hos Astwood på telefon flere ganger nå og de fremstår som seriøse.?

Sjekker litt på FB og Insta og ser jo ut som de vet hva de driver med.

Fått inntrykk at de selger til USA.

De gjør i allfall alle slags ombygginger.

Har fått en foreløpig pris på ramme bytte.. ny bulkhead begge i galv. Ny dempere og fjærer ... bytte av alle føringer og pakninger .

4 stk nye dører .. hel lakkering av bilen i raptor. Lydisolering av kabinen. Havner på 14000 pund.

Han har da også skrevet at alt annet som ønskes å byttes kun er material kost. 

Bilen kan shippes til Immingham og de henter den der. 

Pris Gøteborg Immingham kun bil...730 Euro + mva.

Så får man heller fly til Manchester og ta toget ned ... eller leie bil .;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

På grunn av litt mye jobb rakk jeg ikke å følge opp denne tråden . Beklager det.

Men nå kan jeg jo gi litt tilbakemeldinger på hvordan det har gått.

Her er utgangspunktet ... det trengte litt TLC. Og mye annet også. alle dørerene var ferdige, noe jeg visste da jeg kjøpte den. Etter en runde hos NAF og litt småfiks hos Kenneth i Strømmen. Fant jeg ut at jeg skulle sende bilen avgårde for en skikkelig spa behandling. Kontaktet 4 land i Polen og fikk etterhvert svar. Fikk en cirka pris men følte at de ikke var skikkelig på ballen. Ble liksom litt tregt og jeg måtte mase på de... OG det gidder ikke jeg når det er jeg som skal betale.!!

Så etter litt om og men fant jeg firmaer i England og tenkt ... Det er jo der den kommer fra ?? Leste litt om et firma som het  Liveridge som jeg fant på nettet og kontaktet de. De fantes ikke lenger men fikk kontakt med Robert i Astwood 4x4. Hyggelig fyr det var lett å snakke med og som følger opp med telefonisk kontakt ukentlig og gjerne flere ganger i uka om det er spørsmål. 

 

InkedIMG_1208_LI.jpg

InkedIMG_1211_LI.jpg

InkedIMG_1215_LI.jpg

InkedIMG_1226_LI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

P1020339.JPG

P1020340 .JPG

P1020345.JPG

P1020371 .JPG

P1020373.JPG

 

Jeg endte opp med å galve rammen og lakkere den i Svart Raptor Liner. Byttet torpedoveggen til en galvet. Bytte dempere og fjærer. Ny clutch, nyebremserør, og en hel haug med andre ting.

P1020441.JPG

P1020442.JPG

P1020443.JPG

P1020468.JPG

P1020469.JPG

P1020471.JPG

P1020522.JPG

P1020523.JPG

P1020524.JPG

Etter noen uker på på spa er dette resultatet.

P1020471.JPG

P1020522.JPG

P1020523.JPG

P1020524.JPG

P1020526.JPG

P1020527.JPG

P1020536.JPG

P1020537.JPG

P1020606.JPG

P1020607.JPG

P1020608.JPG

P1020611.JPG

P1020612.JPG

P1020613.JPG

InkedP1020641_LI.jpg

InkedP1020642_LI.jpg

InkedP1020643_LI.jpg

InkedP1020646_LI.jpg

InkedP1020647_LI.jpg

InkedP1020648_LI.jpg

InkedP1020644_LI.jpg

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå kledd svart inn i kabinen og den er lydisolert, det er også byttet 2 sete rad. Foran beholder jeg Recaro stolene en stund til da de kan slites ned før jeg bytte.

Fikk disse til en hyggelig pris ferdig montert . 

IMG_11371.jpg

Bilen kommer hjem i begynnelsen av Juni. Hittil har min erfaring med Robert i Astwood vært helt upåklagelig. 

Så får tiden vise om det holder helt inn ... men jeg har skikkelig trua.

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenke at jeg ikke skulle ha en bil som koster mer enn 350000 totalt inkl kjøp av bilen .. jeg er litt over det nå, men det er mest på grunn av vinsj og ekstra lysene.

Havner totalt på ca 20000 pund. Så da er vi på 380000 totalt. tenker at det er den verdt det 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Dette ble bra!

Siterer post ovenfor her:

"Du gir deg selv og bilen en historie. All respekt for at du har gitt den en slik restaurering og oppgradering. Du får dele bilder hvis du skal kjøre hjem. "

Well done! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...