johndeer Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 2005 disco 3. Prøvar å gjera det meste sjølv på bilen men å bytte denne modulen uten bukk orkar eg ikkje. Måtte dra i vaier når bremsen låste seg med skrikelyd. Hatt uppe bremsesko og reingjort , stilt inntil men eg får ikkje resatt brekk, brukar iid tool.Siden bilen he trilla over 200.000 bestilte eg ny modul frå GB. Trenger verksted for å gjera jobben. Lokalt verksted regnar ca 6000. Skal over til Sverige i neste vike så eg vurderar om eg skal høyre med Brandts. Er det andre som he meining om pris og tid på jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Har samme problem på D4, klarer heller ikke å "latche" brekkwire etter mekanisk utløser ble aktivert. Har eget program på Nanocom, men ingen respons. Har tilgang til bukk, så jeg akter å åpne boksen for å fikse dette, finnes også et rep sett hvis nylon tannhjulene er utslitt. Prisen på 6000,- er sikkert helt grei, de fleste mek. har vel en Labour pris på rundt 1ooo lappen. Lykke til i Sverige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 Synes det høres innenfor ut. Er en grusom jobb. Vaierfester som er rustet fast/skruer som knekker. Braketten til modulen pleier være bra rusten, og gummiputene ødelagt. Å få bremsekablene utav bremseskjoldene er tilnærmet umulig om det har vært på siden bilen var ny. Kan jo være heldig men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 1. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2019 Leverar inn bilen på lokalt verkstad. Hadde ikkje bestilt brakett så eg får håpe den er OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Er gummi oppheng som ryker . Skulle vært bytta hos meg . Tror minst 2 av opphenget er gåen .Men trang og komme til liksom . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Trangt er ordet. Jeg syns det er greiest å ta løs wire på høyre brems, slippe ned reservehjul, demontere brakett og ta EPB bakover. Fortsatt trangt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2019 Kjøp av ny EPB kom på ca. 7000 levera heime + bytte på verkstad. 4800+mrv. Tok EU kontroll samtidig så nå er skilta plukka av. Tenkte eg hadde god tid til å fikse eventuelle funn men eg hadde venta med sjekk til siste frist. Hadde ikkje fengje med meg at det har blitt så strengt at ubetydelege feil er nok til avskilting . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Kjedelige greier. Hvilke ubetydelig feil var det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2019 Det meste er Toer feil nå. Blant anna horn og skiltlyspære. Slarkete krok som har gått gjennom kontroll før. Har ikkje klart å få den av tidlegare men nå må eg. Fant og slark indre endeledd og foring camberjustering bak.( ikkje merkbart under kjøyring) Bestilte delar nå men siste frist var dagen etter kontroll og då var eg vekk på jobb. Eg har 2 stk BMW, 525i og 535xd (380hk som blir bruka ) som også har pasert 200.000 km. Går rett gjennom kontroller uten punkt , utenom bremseskiver er det nesten ikkje vedlikehald. Discoveryen er det feil med kontinuerleg , må sei at eg blir oppgitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 At en aldrende Discovery trenger en del pleie er nok ikke til å stikke under en stol. Når det er sagt, så har nok hvordan bilen har blitt behandlet tidligere i "livet" også mye å si. Om den har gått for lut og kaldt vann, så risikerer man at ting baller på seg. Det gjelder nok alle biler, og ikke bare Discovery. Får man tak i et eksemplar som har blitt godt stelt og vedlikeholdt fra den var ny, så er det større sjanse for at den er "snill" på sine gamle dager også. Jeg har hatt min D4 neste hele dens "liv" og har ingen andre enn meg selv å klandre mht vedlikehold opp gjennom, men den har vært veldig fin og driftsikker så langt (hamrer i bordet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 4 minutter siden, trondshj skrev: At en aldrende Discovery trenger en del pleie er nok ikke til å stikke under en stol. Det gjelder nok alle biler, og ikke bare Discovery. Neida, alle biler trenger vedlikehold, samtidig er det jammen snålt å se at engelskmennene uten unntak velger løsninger som ville fått en Tysk eller Japans ingeniør til å begå selvmord om h_n var opphavet..... Litt pussig de aldri lærer egentlig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, JokerS30 skrev: Neida, alle biler trenger vedlikehold, samtidig er det jammen snålt å se at engelskmennene uten unntak velger løsninger som ville fått en Tysk eller Japans ingeniør til å begå selvmord om h_n var opphavet..... Litt pussig de aldri lærer egentlig..... Noen ganger mistenker jeg at de har hatt en sen kveld på pub'en, og fått geniale ideer av typen "Hei! Det var smart! Det har INGEN gjort før oss! La oss gjøre det sånn på neste modell"HVORFOR ingen har gjort det før ser ikke ut til å ha vært innom hjernebarken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 De gjør vel så godt de kan uansett... Hvor mye har de egentlig lagd/utviklet selv? Motor er Ford/Citroen. Girkasse zf som sitter i flere bilmerker, akkurat samme kassen. Håndbrekk laget i Tyskland og sitter på BMW/Renault bla. Listen fortsetter. De som forundres over at det trengs en del vedlikehold på en bil som passerer 10 år, veier 2.5 tonn, har et komplisert understell og litt for avansert can bus for sin tid. De har valgt feil bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 17 minutter siden, trondshj skrev: Noen ganger mistenker jeg at de har hatt en sen kveld på pub'en, og fått geniale ideer av typen "Hei! Det var smart! Det har INGEN gjort før oss! La oss gjøre det sånn på neste modell"HVORFOR ingen har gjort det før ser ikke ut til å ha vært innom hjernebarken. Det har nok slått undertegnede mer enn en gang også ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Noen glemte å nevne at de også går på pub i lunchen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2019 lVar fullstendig klar over at Discovery har dårleg rykte når eg kjøpte den. Siden eg har kommi godt uppi åra og er over gjennomsnittet bilintresert så har eg hatt dei fleste bilmerker utenom japansk og følgt med på bilforum. Men eg blir alikevel overraska over at det aldri er pause på vedlikehald. Nå har eg 2006 modell så mykje er sikkert forbedra på nyere modeller. Alikevel klarer eg ikkje å finne ein modell som erstatter denne til varierandes bruk på dårlege vegar med hund baki og stor tilhengar så eg kjem nok til å fortsette med discovery. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Det er ikke mye som kan matche Discovery på bruksområder og på komfort. Når det er sagt, så hadde jeg en periode hvor jeg følte at jeg omtrent ikke gjorde annet enn å kjøpe deler og/eller kjøre den til/fra verksted. Det var EPB-trøbbel, mer EPB-trøbbel, så var det kranglete luftfjæring, som tok med seg kompressoren i dragsuget. Deretter var det bærebruer før mellomaksel og bremserør måtte byttes, før den ene steppermotoren i klimaanlegget takket for seg.... Også har det gått noen hjullager innimellom alt det der. Har vel på følelsen av det meste raste på mellom 150 og 200.000 kilometer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Skilta av discoveryen etter eu kontrollen for å få tid på meg. Når eg kjøyrde 13 mil ein veg for å hente Skilta var dei kasta. Utruleg. For å sleppe å betale for nye må eg hente. Velte nå å seta på fast trekkrok. Stygt, men slepper slark. Gamle kroken måtte eg etter mange timer med slegge bruke vinkelsliper på for å få av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 38 minutter siden, johndeer skrev: Skilta av discoveryen etter eu kontrollen for å få tid på meg. Når eg kjøyrde 13 mil ein veg for å hente Skilta var dei kasta. Utruleg. For å sleppe å betale for nye må eg hente. Velte nå å seta på fast trekkrok. Stygt, men slepper slark. Gamle kroken måtte eg etter mange timer med slegge bruke vinkelsliper på for å få av. Overlevde aksling med tannhjul på? Den kunne eg tenkt meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johndeer Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 I forbannelse var alt vrak når eg var ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.