Gå til innhold

Pris bytte av EPB modul


johndeer

Anbefalte innlegg

2005 disco 3. Prøvar å gjera det meste sjølv på bilen men å bytte denne modulen uten bukk orkar eg ikkje. Måtte dra i vaier når bremsen låste seg med skrikelyd. Hatt uppe bremsesko og reingjort , stilt inntil men eg får ikkje resatt brekk, brukar iid tool.Siden bilen he trilla over 200.000 bestilte eg ny modul frå GB. Trenger verksted for å gjera jobben. Lokalt verksted regnar ca 6000.

Skal over til Sverige i neste vike så eg vurderar om eg skal høyre med Brandts.

Er det andre som he meining om pris og tid på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på D4, klarer heller ikke å "latche" brekkwire etter mekanisk utløser ble aktivert.  Har eget program på Nanocom, men ingen respons.

Har tilgang til bukk, så jeg akter å åpne boksen for å fikse dette, finnes også et rep sett hvis nylon tannhjulene er utslitt.

Prisen på 6000,- er sikkert helt grei, de fleste mek. har vel en Labour pris på rundt 1ooo lappen.  Lykke til i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres innenfor ut. Er en grusom jobb. Vaierfester som er rustet fast/skruer som knekker. Braketten til modulen pleier være bra rusten, og gummiputene ødelagt. 

 

Å få bremsekablene utav bremseskjoldene er tilnærmet umulig om det har vært på siden bilen var ny.

Kan jo være heldig men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gummi oppheng som ryker . Skulle vært bytta hos meg . Tror minst 2 av opphenget er gåen .Men trang og komme til liksom .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøp av ny EPB kom på ca. 7000 levera heime + bytte på verkstad. 4800+mrv.

Tok EU kontroll samtidig så nå er skilta plukka av. Tenkte eg hadde god tid til å fikse eventuelle funn men eg hadde venta med sjekk til siste frist.

Hadde ikkje fengje med meg at det har blitt så strengt at ubetydelege feil er nok til avskilting . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er Toer feil nå. Blant anna horn og skiltlyspære. Slarkete krok som har gått gjennom kontroll før. Har ikkje klart å få den av tidlegare men nå må eg. 

Fant og slark indre endeledd og foring camberjustering bak.( ikkje merkbart under kjøyring) Bestilte delar nå men siste frist var dagen etter kontroll og då var eg vekk på jobb.

Eg har 2 stk BMW, 525i og 535xd (380hk som blir bruka ) som også har pasert 200.000 km. Går rett gjennom kontroller uten punkt , utenom bremseskiver er det nesten ikkje vedlikehald.

Discoveryen er det feil med kontinuerleg , må sei at eg blir oppgitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en aldrende Discovery trenger en del pleie er nok ikke til å stikke under en stol. Når det er sagt, så har nok hvordan bilen har blitt behandlet tidligere i "livet" også mye å si. Om den har gått for lut og kaldt vann, så risikerer man at ting baller på seg. Det gjelder nok alle biler, og ikke bare Discovery. Får man tak i et eksemplar som har blitt godt stelt og vedlikeholdt fra den var ny, så er det større sjanse for at den er "snill" på sine gamle dager også.

 

Jeg har hatt min D4 neste hele dens "liv" og har ingen andre enn meg selv å klandre mht vedlikehold opp gjennom, men den har vært veldig fin og driftsikker så langt (hamrer i bordet). :P

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, trondshj skrev:

At en aldrende Discovery trenger en del pleie er nok ikke til å stikke under en stol. Det gjelder nok alle biler, og ikke bare Discovery.

 

Neida, alle biler trenger vedlikehold, samtidig er det jammen snålt å se at engelskmennene uten unntak velger løsninger som ville fått en Tysk eller Japans ingeniør til å begå selvmord om h_n var opphavet.....

 

Litt pussig de aldri lærer egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JokerS30 skrev:

 

Neida, alle biler trenger vedlikehold, samtidig er det jammen snålt å se at engelskmennene uten unntak velger løsninger som ville fått en Tysk eller Japans ingeniør til å begå selvmord om h_n var opphavet.....

 

Litt pussig de aldri lærer egentlig.....

 

Noen ganger mistenker jeg at de har hatt en sen kveld på pub'en, og fått geniale ideer av typen "Hei! Det var smart! Det har INGEN gjort før oss! La oss gjøre det sånn på neste modell"

HVORFOR ingen har gjort det før ser ikke ut til å ha vært innom hjernebarken. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør vel så godt de kan:D uansett... Hvor mye har de egentlig lagd/utviklet selv? Motor er Ford/Citroen. Girkasse zf som sitter i flere bilmerker, akkurat samme kassen. Håndbrekk laget i Tyskland og sitter på BMW/Renault bla.

 

Listen fortsetter.

 

De som forundres over at det trengs en del vedlikehold på en bil som passerer 10 år, veier 2.5 tonn, har et komplisert understell og litt for avansert can bus for sin tid. De har valgt feil bil :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, trondshj skrev:

 

Noen ganger mistenker jeg at de har hatt en sen kveld på pub'en, og fått geniale ideer av typen "Hei! Det var smart! Det har INGEN gjort før oss! La oss gjøre det sånn på neste modell"

HVORFOR ingen har gjort det før ser ikke ut til å ha vært innom hjernebarken. :D

 

Det har nok slått undertegnede mer enn en gang også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lVar fullstendig klar over at Discovery har dårleg rykte når eg kjøpte den. Siden eg har kommi godt uppi åra og er over gjennomsnittet bilintresert så har eg hatt dei fleste bilmerker utenom japansk og følgt med på bilforum.  Men eg blir alikevel overraska over at det aldri er pause på vedlikehald. Nå har eg 2006 modell så mykje er sikkert forbedra på nyere modeller.

Alikevel klarer eg ikkje å finne ein modell som erstatter denne til varierandes bruk på dårlege vegar med hund baki og stor tilhengar så eg kjem nok til å fortsette med discovery.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye som kan matche Discovery på bruksområder og på komfort.

 

Når det er sagt, så hadde jeg en periode hvor jeg følte at jeg omtrent ikke gjorde annet enn å kjøpe deler og/eller kjøre den til/fra verksted.

 

Det var EPB-trøbbel, mer EPB-trøbbel, så var det kranglete luftfjæring, som tok med seg kompressoren i dragsuget. Deretter var det bærebruer før mellomaksel og bremserør måtte byttes, før den ene steppermotoren i klimaanlegget takket for seg.... Også har det gått noen hjullager innimellom alt det der. Har vel på følelsen av det meste raste på mellom 150 og 200.000 kilometer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skilta av discoveryen etter eu kontrollen for å få tid på meg. Når eg kjøyrde 13 mil ein veg for å hente Skilta var dei kasta. Utruleg. For å sleppe å betale for nye må eg hente. 

Velte nå å seta på fast trekkrok. Stygt, men slepper slark. Gamle kroken måtte eg etter mange timer med slegge bruke vinkelsliper på for å få av. 

IMG_20190529_173057.jpg

IMG_20190529_173045.jpg

IMG_20190425_135336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, johndeer skrev:

Skilta av discoveryen etter eu kontrollen for å få tid på meg. Når eg kjøyrde 13 mil ein veg for å hente Skilta var dei kasta. Utruleg. For å sleppe å betale for nye må eg hente. 

Velte nå å seta på fast trekkrok. Stygt, men slepper slark. Gamle kroken måtte eg etter mange timer med slegge bruke vinkelsliper på for å få av. 

IMG_20190529_173057.jpg

IMG_20190529_173045.jpg

IMG_20190425_135336.jpg

Overlevde aksling med tannhjul på? 

Den kunne eg tenkt meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...