Gå til innhold

Sveising av Ramme på en Def. 98 mod size 90


Arahen01

Anbefalte innlegg

Hei alle, jeg er ny på forumet her.

Min mor på 70 år har en Defender 90 - årgang 1998. 

På sist Eu kontroll fikk hun beskjed om at her må det sveises. 

Jeg har en svoger som er sveiser av yrke, men vi lurer på hva er tykkelsen på stålet i rammen. Han må begynne å samle kapp på jobben

 

MVH Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Det er ikke utenkelig at jeg overtar bilen på sikt, så jeg har innsett at må venne meg til tanke på at det kan bli noen timer Mekking fremover :-)

Har en Transalp 700VA jeg og skulle ha oppgradert litt, så kona blir nok ikke glad :-/

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, takk for svar. Blitt litt frem og tilbake, men det blir jeg som overtar bilen. Hele platen Under bakdøra er gåen, og det har smittet ca 10 cm innover i selve ramma, på enkelte steder. Er det noen Landrover verksteder/entusiaster i Bergen som gjør slikt arbeid ? Blir litt for mye arbeid for svogeren min å ta med seg sveiseapparat over fra østlandet for å sveise en lørdagskveld. De Lokale verkstedene i Gloppen/sandane var ikke så hypp på jobben. Problemet er at mine foreldre (på  70 - isj) fikk dette på EU kontrollen, så jeg må ha det på papiret at det er sveiset av fagfolk. :-(

Er det mulig å få kjøpt bakplaten ferdig fra f.eks England? Jeg har enda ikke rukket å google selv. Akkurat nå er det å finne et evnt verksted som kan ta jobben. Hvis ikke må jeg knote det til så svogeren kan ta det på sikt. Han er platesveier og har papirene i orden. Det er bare mengden arbeid som er utfordringen. 

PS, resten av bilen er så godt som rustfri. Det virker som bilen har kastet alt av salt bak på platen, og den har fått "juling"

MVH Atle 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktravers er navnet på delen 

Og du er idiot hvis du kjøper den uten armer fremover .

Erik Winther Sørensen a/s har eller skaffer den riktige delen du trenger.

 

Det er nytt for meg at sveise jobben skal dokumenteres og utføres av spesialist.

Men det er noen år siden sist jeg sveiset inn ny travers.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisejobben må ikke dokumenteres. Ikke for noen om du har gjort jobben selv.

Et vanlig verksted har ingen grunn til å be om innsyn i hvem som har gjort hva.

Statens vegvesen stiller ikke krav om dette heller, og det er ingen begrensninger på hva du selv kan utføre på egen bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...