Gå til innhold

passende off road/vinterdekk til discovery sport


Peik

Anbefalte innlegg

Spørsmål fra en venn: Vet du om passende off road/vinterdekk til discovery sport? Finner ikke noe på nett. Må vel bytte felg også for å få noe skikkelig. Vil ha grove knaster og seiping.

Endret av Peik
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ute etter et kompromiss som fungerer både på vei og i stikkvei med 20 cm løssnø. Har foreslått BFG AT KO 2 med ekstra seiping. De finnes i 18".

FullSizeRender 2.jpg

FullSizeRender 3.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han måtte skuffe stikkveien til hytta for å komme inn. Mulig bilen er for lav. Hurtigkjetting kan jo være en grei og billig løsning. Han som brøyter, brøyter kun til helgen, ikke i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne han ikke bare heve bilen?

 

Nei, du får tipse han om å selge den flotte børstraktoren og heller kjøpe en seriebil :lol:.

 

Nei, jeg har absolutt ingen fornuftige tips om dekk til bilen til din kamerat.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery Sport er konge i dyp snø! Har testet min flere ganger nå, men Terrain respons MÅ STÅ i SAND-mode med anti-skrens avskrudd. Dette er også det som står anbefalt i manualen. 

Noe annet vil ikke fungere. 

Selvfølgelig vil også kjettinger bli bra, men hvis du sliter med bakkeklaring vet vi jo alle svaret. 

Eneste fordelen jeg ser med BFG AT KO2 er at man kanskje kan tørre å slippe ut mer luft for bedre grep. Har vurdert slike på min, men det vil i så fall bli til sommerføre når sommerdekkene er utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Erik Iversen skrev:

Discovery Sport er konge i dyp snø! Har testet min flere ganger nå, men Terrain respons MÅ STÅ i SAND-mode med anti-skrens avskrudd. Dette er også det som står anbefalt i manualen. 

Noe annet vil ikke fungere. 

Selvfølgelig vil også kjettinger bli bra, men hvis du sliter med bakkeklaring vet vi jo alle svaret. 

Eneste fordelen jeg ser med BFG AT KO2 er at man kanskje kan tørre å slippe ut mer luft for bedre grep. Har vurdert slike på min, men det vil i så fall bli til sommerføre når sommerdekkene er utslitt. 

Takk for innspill. Formidler til disco-eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...