Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Peik

passende off road/vinterdekk til discovery sport

Recommended Posts

Spørsmål fra en venn: Vet du om passende off road/vinterdekk til discovery sport? Finner ikke noe på nett. Må vel bytte felg også for å få noe skikkelig. Vil ha grove knaster og seiping.

Endret av Peik
Stavefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er vel ute etter et kompromiss som fungerer både på vei og i stikkvei med 20 cm løssnø. Har foreslått BFG AT KO 2 med ekstra seiping. De finnes i 18".

FullSizeRender 2.jpg

FullSizeRender 3.jpg

Endret av Peik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, han måtte skuffe stikkveien til hytta for å komme inn. Mulig bilen er for lav. Hurtigkjetting kan jo være en grei og billig løsning. Han som brøyter, brøyter kun til helgen, ikke i helgen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne han ikke bare heve bilen?

Nei, du får tipse han om å selge den flotte børstraktoren og heller kjøpe en seriebil :lol:.

Nei, jeg har absolutt ingen fornuftige tips om dekk til bilen til din kamerat.

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lite tro på at "offroaddekk" med m/s-merking går bedre i snø enn dedikerte vinterdekk. Det er helst andre faktorer som er begrensende i dette tilfellet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Discovery Sport er konge i dyp snø! Har testet min flere ganger nå, men Terrain respons MÅ STÅ i SAND-mode med anti-skrens avskrudd. Dette er også det som står anbefalt i manualen. 

Noe annet vil ikke fungere. 

Selvfølgelig vil også kjettinger bli bra, men hvis du sliter med bakkeklaring vet vi jo alle svaret. 

Eneste fordelen jeg ser med BFG AT KO2 er at man kanskje kan tørre å slippe ut mer luft for bedre grep. Har vurdert slike på min, men det vil i så fall bli til sommerføre når sommerdekkene er utslitt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Erik Iversen skrev:

Discovery Sport er konge i dyp snø! Har testet min flere ganger nå, men Terrain respons MÅ STÅ i SAND-mode med anti-skrens avskrudd. Dette er også det som står anbefalt i manualen. 

Noe annet vil ikke fungere. 

Selvfølgelig vil også kjettinger bli bra, men hvis du sliter med bakkeklaring vet vi jo alle svaret. 

Eneste fordelen jeg ser med BFG AT KO2 er at man kanskje kan tørre å slippe ut mer luft for bedre grep. Har vurdert slike på min, men det vil i så fall bli til sommerføre når sommerdekkene er utslitt. 

Takk for innspill. Formidler til disco-eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå