Truls Lurås Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Hei Da jeg nå er den lykkelige eier av en 2002 d2 ser at jeg har et forbruk på ca 1.6 liter per mil. Dette er vel noe høyt eller..... har byttet luftfilter egr er bøendet på denne bilen. Kan feil olje på automatkassa bidra til dette? Føler at den slurrer vell mye. Åpen for innspill om i hvilken ende jeg skal begynne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Vi anbefalte ofte bytte av sjåfør når slikt kom opp på verkstedet. Men du skriver ikke hva slags kjøring du driver med. På langtur er min meget snill. Under literen. Legger meg litt over 80 så kassa låser seg. Men ved kaldstarter, småkjøring og bytrafikk hører jeg det suser i rørene fra tanken. Har ikke tenkt å finne ut hvor mye den drikker. Det er tross alt hobbyen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Jeg har målt denne på langkjøring. Tenkte det muligens må tas en rens av innsug osv. Kanskje bytte luftmengemåler. 1.6 på langkjøring kan tyde på at noe er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Viss du er lovlydig og ligg på 80 vil kassa slure og turtallet blir minst 50% for høgt. Der har du første sjekkpunkt Vår går på 1,5 på småkøyring og 1,1 på langtur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Har fått vår til å bruke 1,5 på milen ved langtur. Men da hadde jeg tilhenger på 3tonn bakpå. Småkjøring nå på vinter ligger på 1.2-1.3. Har du sjekket for lekkasjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg har logget de siste 50000 km i fuelly.com. Du kan sjekke mitt forbruk gjennom linken i signaturen. Høyeste forbruk var 1,612 l/mil ved sterk kulde med småkjøring i Trondheim. Ellers har jeg samme forbruk som nevnt av karan over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Min ligger på snitt 1,17 de siste 61.000 km. Blandet kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Den ene gangen (#14) var det ikke mange liter igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Girkassen slurer en del på Td5 D2, slik er det bare. Fint når man får den i lock-up i rett over 80km/t Jeg ville sjekket MAF og MAP sensorene. MAF (ved luftfilterboksen) kan du koble fra og hvis bilen kjører bedre etter det så bør den renses, evt byttes. Kan uansett renses med litt bremserens. MAP sitter på innsuget og må bare renses med veske (bremserens går vel greit her også), ikke stikk noe inni sensoren. Har du fortsatt EGR ventil så ville jeg fjernet den for den gjør sannsynligvis ikke motoren eller miljøet noen tjeneste lengre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Vi nærmer oss 0.8 på mila ved snille dekk og sommerføre. Årssnittet er det samme som Smejan, inkludert takteltet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 (endret) 23 minutter siden, YMK skrev: Vi nærmer oss 0.8 på mila ved snille dekk og sommerføre. Årssnittet er det samme som Smejan, inkludert takteltet. Taktelt hele sommersesongen hos oss også. Og Duratrac 245/75-16, da viser speedometeret nøyaktig det samme som GPS-en. Litt mindre piggfrie på vinteren. Endret 25. januar 2019 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Har også opplevd at å koble fra MAF ikke ga noe forskjell, men det ble heller ikke bedre. Ved diagnosesjekk ga den ikke forskjell i utslag. byttet den, og så gikk forbruket ned. Snittforbruk på 1,2 med automatkasse, 1,03 med manuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Takk for gode svar må sjelke over punktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Veldig mange har diesellekkasje under fpr (trykkregulatoren) uten å være klar over det. Da kan det forsvinne noe diesel, som gir høyt forbruk Disco2 liker også rene luftfilter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Har byttet luftfilter har bestilt maf sensor. Tenkte å rense innsuget. Skal se under regulatoren også. Takk for tips om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stgr Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Jeg byttet dieseltrykksregulatoren. Forbruket gikk ned fra ca. 1.7 på småkjøring til 1.27 Var klar over at jeg hadde lekkasje men trodde ikke det skulle utgjøre så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Ok. Det må sjekkes til helga når jeg er hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2019 Takk for alle svar byttet luft masse måler og jeg ser en tydeøig nedgang i forbruk. Ca 20-30% må måle mer nøyaktig men klar nedgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragerø Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hvor sitter dieseltrykksregulatoren på Disco 2 automat 2003 modell? Har lest linken her - lurte litt på om jeg skulle bytte den på min egen Disco 2. Hva koster den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Den sitter i bakant av motoren på "styrbord" side sett innenfra og fremover mot fronten. Her vi ser det blir peket. Kjapp sjekk på nettet . Her finner du div priser og greier. Finnes vel i to forskjellige utgaver, en til 10P og en til 15P motoren td5 FPR Endret 25. februar 2019 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Jeg slet ganske mye med å få løsnet nedre bolt av de tre. Til slutt ga jeg opp. På bildet over vises en TD5, men i Discoveryen er det atskillig mindre plass. Om jeg hadde prøvd meg på nytt så hadde jeg kjøpt en forlenger til for å komme til den nedre bolten. De verkstedene jeg snakket med anbefalte meg å bytte til original FPR og ikke kjøpe service kit. Servicekit'en koster rundt £25, mens FPS ligger på £132. Her er et utvalg av min lokale leverandør i East Midlands. Ja, og som sagt innledningsvis, så lot jeg verstedet gjøre jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.