leiohel Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 D2 kan skramle noe alvorlig på turtall 2100-2250 ca. Såpass at en forsøker å unngå å bli liggende på det turtallet. Så først prøvde jeg å kun stamme brekk banda, men det hjalp bare litt. Så byttet jeg fjærene inne i trommelen og justerte band. Ikke helt bra da heller, men bedre. Så byttet jeg motorfestene og justerte band. Helt stille. Du kjenner at motoren har litt hard gange på det turtallet, men overhode ingen skramling. Så slappe fremre Motorfester bidrar veldig til skramlende D2. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Kan være lurt å sjekke at dekselet over turboen også sitter helt fast. På min var ene festet rustet av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Bra du fant ut av det Det turtallet du nevner er jo et turtall en blir liggende en del på , i alle fall om man har automat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Min er også som du nevner,og har undersøkt/elimert diverse,og tenkt nå sist motorfestene.Godt å lese at du kan bekrefteEr de "knotete"å skifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 28. januar 2019 Del Skrevet 28. januar 2019 Det er en del TD5 motorer som har en viberasjon/ annen during rundt 2100-2200 rpm. Min forrige disco hadde det. Der hjalp det ikke å bytte motorfester, bytte kryss i mellomakslinger , gå over håndbrekk etc. Dersom man googler ser man at det er en del TD5 motorer som bare er sånn. Noen mener dog at det hjelper med motor optimalisering (trimming /endring av software i ecu) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 17 timer siden, hahaug skrev: Min er også som du nevner,og har undersøkt/elimert diverse,og tenkt nå sist motorfestene.Godt å lese at du kan bekrefteEr de "knotete"å skifte? Kunsten er å få jekket motor nok opp i forkant. Så når du har løsnet bolter og muttere, forlenger og ledd er greit å ha, så prøv å husk hvordan du fikk det gamle ut så trer du det nye inn samme vei. Litt knotete å tre det nye på plass med varmeskjold, men med litt tolmodighet er det helt grei skruing. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.