Gå til innhold

Jeg ble kvitt 2100 rpm skramlinga på d2


leiohel

Anbefalte innlegg

D2 kan skramle noe alvorlig på turtall 2100-2250 ca. Såpass at en forsøker å unngå å bli liggende på det turtallet. Så først prøvde jeg å kun stamme brekk banda, men det hjalp bare litt. Så byttet jeg fjærene inne i trommelen og justerte band. Ikke helt bra da heller, men bedre. Så byttet jeg motorfestene og justerte band. Helt stille. Du kjenner at motoren har litt hard gange på det turtallet, men overhode ingen skramling. Så slappe fremre Motorfester bidrar veldig til skramlende D2.

 

Leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å sjekke at dekselet over turboen også sitter helt fast.

På min var ene festet rustet av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant ut av det :)  Det turtallet du nevner er jo et turtall en blir 

liggende en del på , i alle fall om man har automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del TD5 motorer som har en viberasjon/ annen during rundt 2100-2200 rpm. 

Min forrige disco hadde det. Der hjalp det ikke å bytte motorfester, bytte kryss i mellomakslinger , gå over håndbrekk etc.

Dersom man googler ser man at det er en del TD5 motorer som bare er sånn.

Noen mener dog at det hjelper med motor optimalisering  (trimming /endring av software i ecu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hahaug skrev:

Min er også som du nevner,og har undersøkt/elimert diverse,og tenkt nå sist motorfestene.Godt å lese at du kan bekrefte:)Er de "knotete"å skifte?

Kunsten er å få jekket motor nok opp i forkant. Så når du har løsnet bolter og muttere, forlenger og ledd er greit å ha, så prøv å husk hvordan du fikk det gamle ut så trer du det nye inn samme vei. Litt knotete å tre det nye på plass med varmeskjold, men med litt tolmodighet er det helt grei skruing. 

 

Leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...