Siggen Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Hei alle sammen, Har bilen min på stor service med EU kontroll på ett av de anbefalte stedene rundt Oslogryta. Fikk beskjed om at jeg ikke når kravene til riktig verdi på avgassene. Bilen har sort røyk når man gir på. Kommer ett sort host når den kommer opp mot maks turtall. De tester nå med turborens. På dette området er jeg helt blank. Det er sjeldent/aldri jeg drar bilen helt ut, men jeg prøver å ha litt turtall når jeg kjører. Noen som har noen kloke innspill om en turborens vil hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Tviler på at det er turboen som produserer røyk. Har ikke hørt at de soter ned så mye at de ikke snurrer heller. Bruk diagnose og les av feilmeldinger. Rens sensoren på innsugsmanifolden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HaakonK Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Hadde samme problem med min Td5 ifm PKK. Fikk beskjed om å kjøre litt hardt for å blåse rent, og det var tilstrekkelig til å komme godt innenfor kravene. Ble også anbefalt å vaske/rense intercooler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
safaripaul Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Hei . Fikk samme feil på ppk selv . De anbefalte at jeg kjørte en tank med Shell V-power og kjørte litt hard før neste test. Gikk glatt igjennom etter dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Ta av gammel-manns-hatten og på med caps bakfrem. Varm motor- fullt pådrag ved belastning opp lang bakke og friskt turtall. Det renser godt opp i systemet. For høyt turtall blir stoppet av ECUen. Så gi jernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Noen har vel med hell kjørt med eco1 sin miljødisel på EU-kontroll. Det skal visstnok gi mindre utslipp enn diesel lagd av resirkulerte dinosaurer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Takk for tips alle sammen! Får høre hva turborensen gjør i første omgang, hvis ikke så henter jeg den og tar noen motbakkedrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Den klarer hvertfall 90 på 3gir før ECU kutter! Selv om det høres ut som om motoren er på vei ut av grillen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Gammel tråd ser jeg, men hva ble løsningen? Defender 90 td5. Full feriebil med kombicamp bak her. Har opplevd at den har rykket til under høyt turtall med påfølgende svart røyksky ut av eksosen. Skvatt litt. Ser også at om jeg presser den i oppoverbakker rundt 80 90 at røyken ut bak blir svart. Merker ikke noe til det på flat mark med kjøring i 70-80. Ecu ledningen er byttet for et års tid siden. Sjekket plugg før ferien. Så ok ut da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Ikke sikkert at det hjelper i denne sammenheng - men jeg har montert en catch tank på veivhus ventilasjonen for å redusere sot / olje i turbo / intercooler / innsug - inn i motor. På nyere motorer så samler der seg selvsagt lite her - men på litt slitte motorer så må tanken tømmes regelmessig. Har det både på Td5 / 300Tdi / 4.6 motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 På innsugsmanifold er det en lufttrykksmåler. Løsne og gjør ren med spray. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 23. juli 2020 Del Skrevet 23. juli 2020 Takk, skal forsøke en rens i første omgang og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.