Gå til innhold

Turborens Defender 110 Td5 2006


Siggen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Har bilen min på stor service med EU kontroll på ett av de anbefalte stedene rundt Oslogryta.

Fikk beskjed om at jeg ikke når kravene til riktig verdi på avgassene.

 

Bilen har sort røyk når man gir på. Kommer ett sort host når den kommer opp mot maks turtall. De tester nå med turborens.

På dette området er jeg helt blank. Det er sjeldent/aldri jeg drar bilen helt ut, men jeg prøver å ha litt turtall når jeg kjører.

 

Noen som har noen kloke innspill om en turborens vil hjelpe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av gammel-manns-hatten og på med caps bakfrem. :lol:

Varm motor- fullt pådrag ved belastning opp lang bakke og friskt turtall.

Det renser godt opp i systemet.

For høyt turtall blir stoppet av ECUen.

Så gi jernet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd ser jeg, men hva ble løsningen? Defender 90 td5. Full feriebil med kombicamp bak her. Har opplevd at den har rykket til under høyt turtall med påfølgende svart røyksky ut av eksosen. Skvatt litt. Ser også at om jeg presser den i oppoverbakker rundt 80 90 at røyken ut bak blir svart.

 

Merker ikke noe til det på flat mark med kjøring i 70-80. Ecu ledningen er byttet for et års tid siden. Sjekket plugg før ferien. Så ok ut da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert at det hjelper i denne sammenheng - men jeg har montert en catch tank på veivhus ventilasjonen for å redusere sot / olje i turbo / intercooler / innsug - inn i motor. På nyere motorer så samler der seg selvsagt lite her - men på litt slitte motorer så må tanken tømmes regelmessig. Har det både på Td5 / 300Tdi / 4.6 motorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...