Gå til innhold

diesel parkeringsvarmer D2


jacobm

Anbefalte innlegg

Har en Ebersprächer montert i bilen, den starter og går, men kupevifta kjører ikke.

Noen som har peiling på hvordan den kobles.

Har noen reeler og ledninger i fotbrønnen på passasjersiden, men de synes ikke å gjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye forskjellig i disse.  På D2 hadde jeg tidsur/betjeningspanel på Webasto inne i bilen og der var kupévifte koblet til.

D2A har Webasto koblet til tenning med ettermontert tidsur i motorrom, men denne er ikke koblet til kupévifte.

Ville nok begynt med å sjekke reléer, så målt med multimeter om noen av ledningene får spenning når Eberspächer starter, det skal slå inn på 86.

Så forsøke å følge konstantspenning inn på relé (30), er den død bør det finnes en sikring mellom batteriet og torpedovegg om ikke spenning er hentet fra et sted under dash.

Mener for øvrig å erindre at vifta i D2 startet på samme hastighet som den sto på da tenning ble skrudd av og at det der var koblet til noe bak betjeningspanel for kupévifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tnj skrev:

D2A har Webasto koblet til tenning med ettermontert tidsur i motorrom, men.....

Betyr det at det skal være mulig å finne et ur som kan programeres/styres så webastoen starter før man skal ut å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KethilF skrev:

Betyr det at det skal være mulig å finne et ur som kan programeres/styres så webastoen starter før man skal ut å kjøre?

Jepp!  Kan og få fjernkontroll til den, så du kan fyre opp om du plutselig fant ut at du er tom for melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tnj skrev:

Jepp!  Kan og få fjernkontroll til den, så du kan fyre opp om du plutselig fant ut at du er tom for melk...

Hmmmmm, dette må jeg finne ut av....

Har du tegniger/info som kan hjelpe meg å finne ut noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne som satt i min gamle D2 " WEB 35967B"

http://rwr.no/smart/webasto/betjeningspanel/

Kontroller for app må kobles opp på Webastoen din, noen av våre medforumister anbefalte sterkt et firma i Oslo som visstnok var de beste på dette.

Som nevnt over burde de sannsynligvis klare å få koblet systemet slik at bilens kupevifte kan kjøres sammen med Webastoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...