Gå til innhold

Thule takstativ


Alb

Anbefalte innlegg

Det ligger sikkert info om det i en eller annen tråd allerede, men:

 

Kan Thule 951 stativføtter brukes på en Defender 90 eller er de for lave og man trenger 952 føtter? Mener 951 er 15cm høye og 952 er 20cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke uttale meg om høyden , men husk bøyler og stativ svikter litt.

Tau, stropper og annet festeutstyr trenger også litt plass.

Har nemlig sett endel tak med hull og sprekker pga for lave takstativ eller grinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 952 og bøylene er nesten nedi på midten av taket. Bøylene har satt seg litt etter 20 år med diverse last.

Kjøpte dem opprinnelig til min gamle serie 3 , siden gikk de på serie 2A og nå brukes de på Defenderen.

Trenger noen nye som også passer Discovery 2 og serie 1, må jeg ha 953 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 17.29, tiopet skrev:

Jeg har også 952 og bøylene er nesten nedi på midten av taket. Bøylene har satt seg litt etter 20 år med diverse last.

Kjøpte dem opprinnelig til min gamle serie 3 , siden gikk de på serie 2A og nå brukes de på Defenderen.

Trenger noen nye som også passer Discovery 2 og serie 1, må jeg ha 953 da?

Kan du ikke snu stangen så den krummer andre veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Peik skrev:

Kan du ikke snu stangen så den krummer andre veien?

 

Joda, men de siger igjen.

Har vel snudd dem sånn cirka hvert 5 år. Snart så de er ekstra myke på midten og ryker pga tretthetsbrudd :lol:

Jeg bruker de veldig mye, til takbokser (1 eller 2 om gangen), materialer, stiger og juletrær.

I sommer brukte jeg dem som stilas på Defenderen. La kjørebruer fra bilhengeren på stativet og nådde da helt til toppen på 8*12 meter Dancover telt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...