JEHS Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Hei Skal kjøpe en Freelander 200 mod med diesel. Hvordan er disse? Og hvor lang interval er det på reg reimen på de? Er det ellers noen store fallgruver her? Dette er en billig bil som skal vare 1 års tid, så ikke noe langsiktig eierforhold dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Hei, Disse har BMW M47R motor med registerkjede. Relativt bombesikre motorer. Uten å være altfor sikker, så har jeg snappet opp at du bør sjekke følgende: - Veivhusventilasjon - Skiftet? (mener det er en oppgradert versjon tilgjengelig) - Termostat virker som den skal. Mange timers jobb å skifte såvidt jeg har forstått - Reimhjul på veiva er intakt. Denne skrangler/rassler noe voldsomt når gummien mellom indre og ytre halvdel er slitt i stykker. - Clutch operasjon. Girkasse må ut for å bytte slavesylinder hvis denne lekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Årsmodell??? Står 200... På den tiden var ikke diesel tilgjengelig... kun esel! BMW-dieselen kom i år 2000/2001. Før det var det Rover L-serie diesel. Begge har vel rykte på seg for å være gode motorer. Den eldste litt slapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Ja og på L- serie diesel har vel Perkins hatt en finger med i spillet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Er den gamle Rover dieselen i denne. Dette er den 3 dørs varebilen som lå på finn akkurat hvis noen har sett den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.