Gå til innhold

Defender 90 SVX Soft top 60th anniversary edition


Sven

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt bilen siden 2011 (da med km stand 12500) og den passerte 70000 km rett før jul. Jeg har nå sendt  bilen til "spa"-behandling for å fikse og shine opp flere ting;

 

Sandblåsing/galvanisering og lakkering av:

-støtfanger og braketter

-veltebøyle

-hengerfeste 

-noen smådeler på pickup-lem

 

Nedpussing og lakkering av rear cross member

 

Utbedring av aluminiumskorrosjon 

 

Lakkering av grill

 

Osv..

 

Jobben er satt bort til noen som har greie på det så da kan jeg bare lene meg tilbake og vente på sluttresultatet :)

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oppussingen sniker seg videre - ikke ferdig med ovennevnte jobb, men har planlagt neste steg i preventivt vedlikehold. Har bestilt Lof Clutches sin Extremspec MT82 output shaft kit og siden ting allikevel må ut så skifter jeg clutchen i samme slengen og setter inn et Extremspec TDCi clutch kitBilxtra Skøyen skal få jobben med å installere.

 

Vurderer også Eibach fjærer og stabstag fra Alive (senker bilen 1.5" foran og 1" bak) samt Bilstein B6 demperkit.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2021 den 12.17, Sven skrev:

Nå har jeg hatt bilen siden 2011 (da med km stand 12500) og den passerte 70000 km rett før jul. Jeg har nå sendt  bilen til "spa"-behandling for å fikse og shine opp flere ting;

 

Sandblåsing/galvanisering og lakkering av:

-støtfanger og braketter

-veltebøyle

-hengerfeste 

-noen smådeler på pickup-lem

 

Nedpussing og lakkering av rear cross member

 

Utbedring av aluminiumskorrosjon 

 

Lakkering av grill

 

Osv..

 

Jobben er satt bort til noen som har greie på det så da kan jeg bare lene meg tilbake og vente på sluttresultatet :)

Hei, kan jeg spørre om hvem det er du bruker til sandblåsing- og galvaniseringsjobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Veldig fornøyd med resultatet - nå ble det sort grill og sort silkematt veltebur.

 

Veltebur og støtfanger ble sandblåst og galvanisert før lakkering. Rear crossmember er pusset ned og lakkert

 

innvendig er veggen mot lasterom flyttet til baksiden av buret og det gir bedre kjørekomfort med bedre benplass og mye større muligheter for justering av seterygg.

 

Montert nye skvettlappholdere foran og bak i rustfritt stål fra uproar 4x4 pluss noen andre småting.

088BF0E1-F095-4894-821C-90273267C187.jpeg

92715645-75A3-4B5E-A4D6-7C3BE6EABB1B.jpeg

C2F72FAD-7C10-4A94-9715-01A1CE40647B.jpeg

9B3A551F-4273-4BAD-8941-4256FEB4B88D.jpeg

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Godtkjent EU-kontroll uten anmerkninger i dag hos Bilxtra Skøyen. Neste punkt på listen er skifte av EGR som har begynt å krangle litt. Nei, jeg skal ikke blanke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2021 den 13.38, Sven skrev:

Veldig fornøyd med å få montert slike låsepinner til baklemmen i rustfritt stål fra YRM https://yrmit.co.uk/product/land-rover-defender-series-stainless-steel-rear-tailgate-anti-luce-drop-lock-pinset/ 

 

 

 

De gamle ble det bare rust med..

Skjermbilde 2021-03-22 kl. 13.36.16.jpg

5EFE969E-0F69-4E03-8028-918318447E84.jpeg

 

Vakkert.

 

Jeg pleier å ha den spisse enden ned. Der det ikke er mulig å snu dette festet pleier den spisse enden å peke nedover.

 

Ønsker deg en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Nye sommerdekk er bestilt og denne gangen går jeg for BF Goodrich T/A K02 i dimensjon 235/85 etter anbefaling fra kjente.  

 

Trodde glidelåsen på bakluka var gåen siden den gled fra hverandre men min bedre halvdel renset den og nå er den så god som ny - trenger åpenbart jevnlig behandling med silkonspray.

 

Har hatt litt problemer med svart røyk og tok derfor ut MAF og MAP i dag for å rense dem. MAP-sensoren var rimelig tilgriset så dritten bare rant av.  Får se om dette hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Der passerte den 80000 km, dvs 67500 km i mitt eie siden jeg fikk den i desember 2011.

 

I mitt eie har jeg kun hatt tre ekstraordinære reparasjoner. Slangen til vindusspylervæske hoppet av og det fikset jeg selv. I tillegg sprakk en slange i påfylling/overløp til dieseltanken og måtte fikses på Motorpool. Og BilXtra Skøyen byttet EGR i vår. Bortsett fra det har kun vært oljeskift og et nytt dekksett. Mao, et veldig billig og uproblematisk bilhold.

 

Kjøp av litt deler som støtfanger, ratt mm er hobbykostnader og regnes ikke med :)

0.jpg

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...