Gå til innhold

Series 3 109 Safari. lurt kjøp?


Toreandre

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Klusenhusen skrev:

Har Nissan en 2,25 diesel motor?

Er ikke på Facebook, annonsen på Finn hinter om original diesel motor, med samme som LR.

Men sikkert bare jeg som ser spøkelser ved høylys dag.

Det var noen som hadde vært i kontakt med selger som sa det var en Nissan motor i den. Om det er en 2,25 vet jeg nå ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tom Rossing skrev:

 Tror nå jammen den mangler eksosanlegg og jeg..... :)

 

Kan ikke noen reise og se på bilen, så vi får vite litt mer? :blink:

Ja og ta masse bilder om. Hva som følger med bilen :lol: 

Hvis vi stikker innom en etter en og skal se på den og ingen vil ha den så får vi den sikkert ned en god del til i pris :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fin den. Kunne gjerne vært en annen farge, men den er pen i karosseriet og rammen er lett å inspisere for rust, ren og fin. Mange vil sikkert heller grave fram stål under 1cm tykk tectyl.^_^

 

Om alle deler er tilstede kan ikke resterende montering ta all verdens tid, og en gammel Nissandiesel er jo evighetsmaskin.

 

Det kan bli en riktig fin bruksbil av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen kan være OK med litt endret detaljering. Limestone tak og felger, samt galvanisert cappings, så er mye gjort. Ikke optimalt, men bedre. Da gjenstår bare et interiør som matcher utvendig finish + alt teknisk som skal gjøres og evt deler som mangler. Billig blir det ikke. Det er helt sikkert lagt ned betydelige ressurser i bilen, men det hjelper lite når det ødelegger verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt nylakkerte bil en gang, det gjør jeg aldrig igjen.

Helt utrolig hva som dukket opp etter en stund, på den mærssa.

Jeg ville i alle fall være skeptisk, men det er klart at det finnes dyktige og samvittighetsfulle restaurerere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, radovan skrev:

Er eg den einaste som synest bilen var fin? :unsure:

Ja det er riktig!...

Fargesmak blir man aldri enig om. Jeg synes selv fargevalget var skikkelig stygt. Svart tak, halloooo….

 

2 timer siden, lafterolf skrev:

Om alle deler er tilstede kan ikke resterende montering ta all verdens tid, og en gammel Nissandiesel er jo evighetsmaskin.

 

Det kan bli en riktig fin bruksbil av dette.

Mulig Nissan har solide motorer, men vi vet jo ikke tilstanden på denne. Og er den ikke godkjent må man gjennom det papirarbeidet også...

Vi vet heller ikke om det gjenstår kun enkel montering! Hvorfor er det ikke gjort da, hvis det er så lett å få en ferdig bil ut av det.

 

Fin bruksbil kan det bli av en haug med rust også, bare se på hva Ronny J får til...

 

Det ser altså ut til at selger har brukt mye ressurser på å gjøre bilen pen utvendig, og har altså bommet kraftig på hva markedet ønsker seg; nemlig originalfarger, helst med patina!

Han har prioritert feil, og begynt med det kosmetiske, mens det teknisk er på halv tolv... I tillegg er motoren uoriginal, også her blir det feil siden originalbiler blir stadig mer ettertraktet. Så startet han med en så høy pris jeg knapt tror en eneste serie 3, selv i strøken originalstand, har blitt solgt her i landet for før... Men for all del, det kan bli en fin bil dette også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
7 minutter siden, gautes skrev:

Hva med resten av tilstanden og evt. godkjent motor mm. ?

 

Han som har den nå, en hyggelig sydeuropeer, tror jeg hadde fått den i oppgjør for noe eller noe sånt? Han hadde lakkert den selv og det var meget pent. Tror han er lakkerer. Fargen var faktiske ganske så fin. Skal prøve å få lagt ut flere bilder, for jeg tok en del. Bilen står forøvrig ute på et industriområde, så det er ikke noe firma såvidt jeg forsto. Bilen må monteres. Motor er ikke prøvestarta av nåværende eier, og det er nok en del som må settes på plass innen den tid. Rekkesekser type Nissan. Ikke godkjent motorbytte forsto jeg. Kan bli en meget fin bil, trur eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
20 timer siden, robl skrev:

den er vel ikke noe annet enn en pen delebil for øyeblikket.. 10 - 15 lapper? :D

 

 

20 timer siden, robl skrev:

den er vel ikke noe annet enn en pen delebil for øyeblikket.. 10 - 15 lapper? :D

 

Enig :) kalles delebil dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...