Gå til innhold

Fjerne varmeskjoldet over eksospotten?


ando

Anbefalte innlegg

Over eksospotten på Disco2 fra 2000 er det et varmeskjold.

Det har løsnet for n'te gang....og nå har jeg lyst til å fjerne det helt!!! - om det da ikke dukker opp noen gode argumenter her for at jeg skal la det være (og heller feste det enda bedre....).

Varmeskjoldet er for hva? Hindre at matvarene som jeg har satt på gulvet i kupeen ikke skal koke??

Fjerne eller feste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å beholde det og ikke har knekket av boltene som holder det så er trikset å finne noen store tynne skiver med lite hull og legge en over og under varmeskjoldet, gjerne med litt tec7 for å lette monteringen. Men gaute har nok rett i at man fint klarer seg uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggene som er igjen av eventuelle bolter for feste til varmeskjoldet ser veldig tynne og rustne ut.....

Da tar jeg rennafart og fjerner skjoldet......og kjører rundt - heller enn opp Trollstigen til sommeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man fjerner potta helt og setter på rakt rør. Da er det vel bare å fjerne uten at det blir varmt på gulvet opp Trollstigen om sommeren?

Så får man sånn herlig lyd på biler med Td5 også.

 

Red.

Sliter med skrangle lyder på den derre plata jeg også. Kun to tynne stilker igjen som holder den på plass.

Endret av tiopet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...