Gå til innhold

200 tid injection pump


lrhaue

Anbefalte innlegg

Er det noen som har delt pumpa? 

Ser at mange anbefaler å sende til spesialist men er litt sugen på å prøve selv,  noen her inne som har no tips? 

Problemet med min er at når jeg starter så ruser den avgårde,  akkurat som om den tenner på olja,  men dauer når tenninga slås av så fuel shut off Valve fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, lrhaue skrev:

 

 

Jeg sliter men drypping på tomgang på 300tdi. Etter litt titting på Videoer fra øya så jeg kommer enten til å sende den inn til spesialist eller kjøpe delemo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lrhaue skrev:

Er det noen som har delt pumpa? 

Ser at mange anbefaler å sende til spesialist men er litt sugen på å prøve selv,  noen her inne som har no tips? 

Problemet med min er at når jeg starter så ruser den avgårde,  akkurat som om den tenner på olja,  men dauer når tenninga slås av så fuel shut off Valve fungerer. 

Ta opp og smør pådragspinnen/guvernør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger nede ser du noe som står vinkelrett mot boostpin. Den må smøres med spray. Den føler høyden på pinnen der den er konisk. 

 

Det er turbotrykket som presser boostpin ned, så det høres rett ut. Når turbo øker trykket presses boostpin ned så pumpa gir mer diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jepp!

Nå har broderen vært å plukka, så tror vi har funnet feilen.

delte pumpa og fant akselen som går i samme retning som pumpa står i forhold til registerreima (hvis du skjønner).

der var det ett lager som hadde festet seg til akseltappen, sausa med litt wd40 og "pusset" med tørkepapir så gikk den fint igjen. Men siden pumpa er av så kan lige greit regreima byttes.

så bytter det og setter opp timinga på nytt, så satser vi på at den funker som vanlig igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye dieselen drar til seg mer fukt enn den gamle.

Står redskapen stille for lenge setter både det ene og andre seg.

Får håpe dere fant den riktige feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...