Gå til innhold

Ny D3 eiger :-)


gorbys

Anbefalte innlegg

Vart en meget lang tur igår for å sjå på en mulig ny bil men den virka bra og eg tok sjansen. Har tilbakelagt nesten 50 mil no og for en fantastisk maskin! :D

09 modell med 187k km

Har allerede fått time av vegvesenet neste veke så må begynne på ombygging til personbil fortest mulig. 

Skal rengjøre webastoen og håper det kurerer den. Må og gå over batteriklemmer/tilkoblinger og sjekke reim da eg la merke til at lysa(ved bruk av fullt lys) noen ganger kunne pulsere litt svakt på veg heim. Dynamo er ny så håper det kun er en bagatell. 

Krysser fingre for at det blir et greit bilhold 

 

 

IMG_20190116_141832_120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken eg fant i den tråden var død men sjå under webasto på landroverbutikken.no der er det en modul for webasto styring som også resetter webastoen om den har havnet i lockout.

 

Snakket med lokale mekonomen her idag og dei skal prøve å tvangskjøre den på mandag for å sjå om den kan brennes rein. Men eg er nå litt skeptisk, har mest trua på å berre bytte heile brenneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jorgenht skrev:

Trikset med å slette feilkoder, om du kan. For så å starte bilen samt blåse med trykkluft inn i luftinntaket fungerte bra for meg. Selvfølgelig etter å ha bestilt ny brenner <_<

 

Prøvde å nappe ut sikring 28 i et halvt minutt idag men leser i wikien på disco3.co.uk at den bør fjernes i et par minutter.  Kan jo prøve det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, trondshj skrev:

Det finnes også renseprosedyre for Webastoen - men hva slags diagnoseverktøy man må ha for det vet jeg ikke. Fant ikke noe annet enn priming og test på IIDTool.

 

Må sikkert ha webasto sin programvare og et adapter som en kobler til webastoen. Har sett de selger en slik overgang på disco3.co.uk forumet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ussj. Jaja, trenger vel ikkje den eine nyra mi uansett.. :rolleyes: :P

Spylte no av bilen idag, endte med at parksensor bak gikk helt av skaftet etterpå. Gikk seg til og er tilbake til normalen igjen No. Er vel slik det er å kjøre engelsk bil da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...