Gå til innhold

Seter i HCPU


kes

Anbefalte innlegg

Fikk feil på PKK på for dårlig skum i setene :o (og rustne skiver indre bak). Jeg har jo vært klar over at setene ikke er topp, det har bare ikke stått øverst på listen å gjøre noe med det, men det må jo endres nå. Jeg syntes egentlig originale seter er greie nok, det egentlige problemet er at jeg kunne tenkt meg at kabinen i HCPU-en hadde vært 5 cm dypere, så hadde man liksom fått plassert kroppen litt mer optimalt.

 

Så, selve poenget, har noen noe erfaring med andre seter i HCPU, som for eksempel har "tynnere rygg" i selve setet eller en annen geometri på setet, slik at man kunne sneket seg litt lengre bakover i kabinen?

 

Jeg ringte Exmoor og spurte om hva de anbefalte og de mente at de originale setene var best egnet... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter det samme selv, men har ikke funnet noe som er veldig aktuelt enda. bøttestoler type "racing" har veldig tynn rygg, men høye sider vil gjøre det utfordrende å komme inn og ut av bilen trur jeg. pluss at de er både stygge og ukomfortable :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt prøvesittet noen snille bøttestoler i en 90, var ikke noe stress å komme inn og ut av. Men jeg har ikke funnet tilsvarende, da jeg mener å huske jeg fant ut at de jeg prøvesatt ikke ble produsert lenger.

 

Vanskelig å finne slikt på nett, syntes jeg, burde kanskje finne en messe eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, gautes skrev:

Og så var det dette med innfestning som det kan pirkes i.

 

Ja, og tilgang til batterikasse mm. Så det er jo ting som peker på at det enkleste er originale seter ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket en del alternativer selv, men endte med å bygge opp originalsetene på nytt med materialer fra Exmoor Trim. Bruker regulerbare skinner under førersetet som løfter det opp noen centimeter. Det gir mer plass til bena, men man kommer høyt opp mot taket.
 

L1020184.thumb.jpg.036466c82d5c149187c048c045ab5d73.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Diaboli skrev:

Sjekket en del alternativer selv, men endte med å bygge opp originalsetene på nytt med materialer fra Exmoor Trim. Bruker regulerbare skinner under førersetet som løfter det opp noen centimeter. Det gir mer plass til bena, men man kommer høyt opp mot taket.

 

Ser bra ut @Diaboli, er det disse exmoor-skinnene (risererne) du har brukt? 

 

 

6 timer siden, Dan-Ove skrev:

Min erfaring er at original setene passer best. Hvis man tar av nakkestøtter får man ryggen litt mer bakover. Kanskje heve setet litt i bakkant......

 

Takker, heller mot å bare fornye de setene jeg har eller kjøpe Exmoor Trim sine standard seter.

 

Jeg fant forøvrig noe litt spennende her, de har tilsynelatende riktige understell og noen har avtagbare sitteputter, men jeg sendte en e-post og de hadde ingen erfaring med HCPU, så jeg tror ikke jeg tar sjansen på å eksprimentere.

https://www.sportseats4u.co.uk/land-rover-defender-bucket-seats/cat_480.html?page=1

Endret av kes
sette inn noen linjeskift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tnj skrev:

Har et par puter liggende du kan låne om du ikke rekker bestille innen fristen, ligger i Drammen.

 

Takker @tnj, jeg har frist 31/1, og jeg innbiller meg at jeg er på gammel ordning, så da bør jeg ha god tid med den ekstra fristen. Fra februar så har jeg skjønt at man ikke får noe forlenget frist.

 

 

Endret av kes
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...