Gå til innhold

Hvordan lage sin egen «edition»


Sven

Anbefalte innlegg

Det dukker stadig opp forskjellige editions av Defender. Kun få av dem er offisielle fra Land Rover men det forhindrer ikke kreative løsninger for selgere av sin Defender og for kjøpere som ikke har all verdens kjennskap til bilene kan man lett blir forledet.

 

Så nylig et eksempel på dette hvor en Defender selges som en «60 years union Jack edition». Siden jeg selv har en offisiell 60 Yrs edition brukte jeg Google for å se hva jeg finner. Joda, en aktør i Bulgaria lager og selger på fleebay dårlige etterligninger av vinylmerkene som finnes på den offisielle 60 yrs edition Defender (som forøvrig alle er sorte og bl.a har Recaro seter). I tillegg selger Bulgaria aktøren et pansermerke hvor med betegnelsen 60 yrs union Jack edition ( en edition som ikke finnes offisielt). Monter disse to merkene og voila så har man gjort en helt standard Defender til en en Defender 60 yrs union Jack edition til den nette sum av ca 60 pund.

 

Er dette greit?

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit å lure eller jukse seg til mer eller med merker o.l.

Synes det er irriterende at folk gjør det men det viser bare at man ikke kan stole på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man vet at de aller fleste editions bare er en annen søm på setet eller noen klistremerker så er det greit for meg. Se feks LXV utgaven. Dekaler i seg selv er jo litt kult. Når det er sagt ville jeg nok tatt de bort på bilen som omtales. Selger er forøvrig ingen svindler. De sto også på bilen da den ble importert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke selger bilen som ulv i fåreklær bør det vel være ok ?

Og så kan vi som kjennere glise litt over den såkalte eventuelle "verdiøkningen" av bilen.

Min Defender er moddet etter min smak og bruk og har HSE stående på siden av forskjermene.

Som forøvrig står for Heavy duty Spirea Edition.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har G4 merke på min bil, Den er ikke en orginal G4, og det kunne ikke falle meg inn å selge den som en G4. Mange kule og fine merker, vi bruker jo takgrinder, snorker og annet utstyr som tilhører andre editioner vilkårlig og over en lav sko. Nei synes du noe er fint på bilen så bruk det, men selg den for den den er. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...