Gå til innhold

Injector harness / kortslutning


wester

Anbefalte innlegg

Defenderen begynte å låte litt som en boble her før jul og oljelekkasje ut fra injector harness kontakten (ikke til ECU, men ledningene ved kontakten er sølete) gjorde at jeg nå skiftet injector harnessen. Den startet som en klokke før jeg byttet, men nå får jeg ikke start - det bare klikker frenetisk - og det rareste er at noen ganger fortsetter klikkingen etter at jeg har skrudd av tenninga, som om det er en overledning et eller annet sted, og når jeg vrir på tenninga starter f.eks tankmåleren, men den faller til null igjen.

 

Det kan tillegges at denne bilen hadde montert en boost-boks fra forrige eier som plutselig sa takk for seg. Denne ble bare tatt ut av kontakten sin og motoren gikk igjen. Aner meg at det er noe i de koblingene der som er guffent, men det er litt rart at det nå plutselig ikke funker i det hele tatt - så det er kanskje noe jeg har gjort som er feil?

 

Noen som har tips og råd? Er det mulig å skifte bare kablene i motorrommet til injector harness (går disse til en kobling eller rett til ECU?) eller må jeg da legge alle kablene på nytt?

 

Tusen takk for alle råd og tips!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt tilbake igjen og se om det er feil på den nye injector harnessen.

 

Man kan bytte bare engine harness. Ledningsnett som dekker motro og inn til ECU.

Men ville sjekket nøye for å finne feilen før bytting av unødvendige deler.

(Får du en ny del med feil har du plutselig 2 feil og er i deep shit.)

 

En feilkodeavlesning kan også være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Gaute. Prøvde å bytte tilbake nå, men samme greia. Målte batteriet med tenninga på og det dropper fra 12 til 7 og videre nedover når jeg prøver å starte. Kan det være så enkelt at det har tappet seg fordi jeg ikke tok av - polen når jeg skifta eller noe sånt? Hvor mye skal det vise når den gløder? Hilsen Noob!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om batteriet ditt sliter. Du kan jo forsøke å lade det opp, kanskje det hjelper. Eventuelt forsøke med et friskt batteri om du har mulighet til det. Et friskt batteri skal ikke ramle veldig mye under 12V under belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...