Gå til innhold

L322 Koble ut /slå av automatisk justering av sete og rattstamme


Egil

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å velge bort /slå av automatisk justering av tilt/teleskop på rattstamme og justering av sete for hver gang nøkkel settes i /tas ut. Siden det bare er jeg som kjører bilen ser jeg på dette som irriterende og noe som før eller siden slutter å virke... Dette skal kunne gjøres forholdsvis enkelt dersom en har rett diagnoseverktøy. Så spørsmålet er om det er noen i Bergen som har utstyr til dette og som gidder å gjøre dette eller om det er Sandven som er løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SmithCorona skrev:

Har gjort det samme, av samme grunn. KTS- systemet fra Bosch, som mange mindre verksteder bruker, kan endre denne innstillingen. Muligens rimeligere å få det gjort et slik sted.

Ja, har forstått at det er en forholdsvis enkel sak.  Er etter slik jeg har forstått det bare en innstilling som skal settes fra auto til manuell. Jeg har komplett blackbox extreme  med  bærbar pc stående fra den tiden jeg hadde P38. Har ikke kjøpt programvare til l322, ganske enkelt fordi jeg ikke har hatt bruk for det..... Synes lisenskostnaden blir noe dyr for kun å fikse dette, så jeg satser på verksted.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, det er nok det som må slås av. Jeg har ikke gjort så mye mer med det, tenkte å ta det i forbindelse med  noe annet på Sandven... Men har ikke hatt behov for noe verkstedbesøk, hittil.   Jeg holder til i Bergen, så det er litt langt til Drammen, men takk for tilbudet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje det også er mulig, fra samme meny, å slå av det masete varselet om "key in ignition lock". Ville gjort det samtidig. Bosch hadde ikke adgang til denne innstillingen, men utfra dokumentasjonen til LR skal det være mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det. Jeg har som sagt "full pakke"  med blackbox utstyr, MEN jeg har ikke oppdatert programvaren fra min tidligere P38 til L322. Jeg synes 7500 er for dyrt og dessuten har jeg ikke hatt bruk for det.... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...