gorbys Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Prøvekjørte en D3 før jul og en ting som slo meg var at styringen var ganske treg i lav hastighet og at den liksom ikkje returnerte heilt til utgangspunktet. Det skal ikkje være slik vel? Den skal vel være lett å fin på rattet i lav hastighet og sjølvrette seg uten hjelp? Tenker det kan være greit å få svar på før eg prøvekjører ein annar ein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Sikkert klassiske nedre styre stag som er noe dårlig .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Okay. Godt å vite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Du kan jo sprute på litt tyntflytende olje på leddet og ratte litt frem og tilbake. Da burde det løsne litt etter litt, og da har du eventuelt fått bekreftet hva problemet er. Noen forlenger livet på leddet i lang tid ved å smøre opp. For min del så holdt det et års tid før det var blitt så slitt at det måtte byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 (endret) Har den noen km/år på nakken vil jeg anta det er krysset i nedre rattaksel. Jeg byttet denne igår på min pga tung på rattet og dårlig selvoppretting. Det gamle krysset hadde jeg problemer med og bevege når jeg hadde tatt ut akslingen. Ble noe lettere på rattet men betydelig bedre selvoppretting. Forresten så var det på en d3 kjørt 240k Endret 11. januar 2019 av Andershauk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 8 minutter siden, Andershauk skrev: Har den noen km/år på nakken vil jeg anta det er krysset i nedre rattaksel. Jeg byttet denne igår på min pga tung på rattet og dårlig selvoppretting. Det gamle krysset hadde jeg problemer med og bevege når jeg hadde tatt ut akslingen. Ble noe lettere på rattet men betydelig bedre selvoppretting. Forresten så var det på en d3 kjørt 240k Ah... Og det var selvsagt krysset du sikter til jeg tenkte på. Jeg skylder på en forkjølelse for at jeg er tettere i nøtta enn vanlig. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Den eg kjørte nærma seg vel 200k. Skal sjå på ein no snart med 180k på telleren så det er greit å være obs på. Prøver å lage meg en sjekkliste over ting å gå over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 8 minutter siden, gorbys skrev: Den eg kjørte nærma seg vel 200k. Skal sjå på ein no snart med 180k på telleren så det er greit å være obs på. Prøver å lage meg en sjekkliste over ting å gå over Finnes en del tråder om dette på forumet her, så om du søker litt, så finner du nok ganske gode tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.