Gå til innhold

Dimensjon nippel bremserør øvre bærebru Disco 3


Bølla

Anbefalte innlegg

Hei skal bytte øvre og nedre bærebru bak på min disco 3 i helgen og trenger dimensjonen på denne nippelen. Skal blokere med en tett nippel og ønsker ikke å søle ut all bremseveske mens jobben gjøres.

20190110_224148.jpg

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt standard M10x1 som de har på Biltema f.eks.

 

Før du skrur av noen bremsedeler så trykker du inn bremsepedalen, sett noe mellom pedalen og setet så den holder seg der. Da stenger stempelet i hovedsylinderen av, og du mister ingen bremsevæske lenger opp i systemet.

 

Kos deg med den øvre brua :D

Endret av Hanslr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å klemme slangen med en klype .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hanslr skrev:

Helt standard M10x1 som de har på Biltema f.eks.

 

Før du skrur av noen bremsedeler så trykker du inn bremsepedalen, sett noe mellom pedalen og setet så den holder seg der. Da stenger stempelet i hovedsylinderen av, og du mister ingen bremsevæske lenger opp i systemet.

 

Kos deg med den øvre brua :D

He he jeg vet går på med bajonett sag gidder ikke slite meg ut på første forsøkblush

10 timer siden, oggioffshore skrev:

Pleier å klemme slangen med en klype .

Kan jo gjøre det da slangen skal skiftes uansett så da gjør det ikke noe om den blir klemt. takk for tipset:)

11 timer siden, YMK skrev:

Anbefaler å bytte bremseslanger også. 

Mine var begynt å få bobler på seg... 

Gikk over alle slanger og de må skiftes noen er bobler på så da er det bare å bestille opp på begge sider. Må utsette bytting av bruer i helgen da jeg fikk en trailer med varer som jeg må plassere på lageret før jeg får plass til bilen der inne.:wacko:

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde forøvrig bytta de samme rør og slanger selv . 

Prøvde halvhjertet før jul . Endte opp med å spraye rust løser på .... Får prøve igjen .

Er jo PKK på gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Hanslr skrev:

Ja, men ikke nok av en eller annen grunn. Tror jeg manglet 2 eller 4 totalt.

Jeg snakket med to av tilbyderne over dammen og de også mente at det bare skulle være 2 tilsammen??
 Did you require x4 of the metal pipes as there is only x2 per vehicle on the rear ?

Jeg bestilte dobbelt opp for å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...