Gå til innhold

Exmil'en får nytt hjerte


HelgeHaugland

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da er nok min fra disco, girspaken er bakerst.

Regner med at den havner i setekassen ja, regner med å lage til noe for å flytte selve girstengene fremover. ( ikke helt tenkt ut hvordan ennå)

 

Aha, hvis de er ca like lange regner jeg med at ting skal gå relativt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i garasjen idag å :)

Radiator og ramme demontert, samt vinsj, gulv, seter og setekasse.

 

Fant tilogmed litt rust i ramma ved den ene utriggeren som kan enkelt taes før setekassa kommer på igjen.

 

Det dukket opp en boks ved siden av radiatoren, noen som vet hva det er? Regner med at det er noe radiogreier fra forsvaret, men ikke sikker.IMG_4457.JPGIMG_4455.JPGIMG_4465.JPGIMG_4458.JPGIMG_4446.JPGIMG_4445.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen timer i garasjen idag også :)

 

Fikk tatt ut motor og gir, fant litt mer små rust som skal taes etterhvert. Valgte å ta ut motor og kasse sammen ut, noe som gikk over alt forventing!

Dette gjorde meg selvfølgelig altfor sikker på at det skulle gå like greit å sette inn motor og kasse igjen samme veien, noe som endte med at motorjekken nå lekker olje og tdi`n og kassa står på gulvet igjen.

 

Det virker som det lekker kjølevæske fra tdi`n i front inn mot blokka, noen som har vært borti dette før??

 

 

IMG_4467.JPG

IMG_4468.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittet idag motor og girkasse. Fikk en liten overaskelse.

Det virker som et lager har gått i kassa, akslingen har enormt mye slakk. Det skal umulig være sånn??

 

Planene  blir nok litt endret. Det blir nå 300tdi på serie kassene og overhaling av r380 kassa.

Får se hvor mye jeg rekker før junior kommer til verden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får holde øynene åpne. Bruker serie kassa imellomtiden siden jeg allerede har satt den på tdi'n :)

 

Motor og kasser er klare for å bli satt inn i bilen igjen, litt små jobb med å motorfester også regner jeg med at resten blir kos^_^

 

Teip på stang funker knall som sentreringsverktøy!

IMG_4508.JPGIMG_4510.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200tdi og militær girkasse blir vel litt så som så. Hvis du itte har sivil kasse. 

 

Tips til neste gang : kosteskaft til sentrering 

Endret av Land Rover for alle penga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Snøen forsvinner og det rusket jeg ikke ryddet før den kom har dukket opp igjen :)

 

Det har vært en travel tid som nybakt paps og exmilen har blitt nedprioritert. Posten kommer med deler støtt og stadig, så det klør godt i fingrene nå!

Jeg fikk demontert endel, men det var det jeg rakk. Hittil har servo fra p38 kommet samt styredeler fra defender og oljekjøler, filter omplassering kit :)

 

 

 

IMG_4553.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det går tregt om dagen.

Men nå står motor og kasse på egene fester og servo montasje er neste på lista ^_^

 

Er det noen som har montert p38 servo på innsiden av ramma? driver å forsker litt på det og det ser ut til at det kan gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke servo fra D1, RRc eller Defender om du likevel vil ha den på innsiden?

 

Ulven fikk montert servosnekke fra D1. Du finner tråden til Tømmervold om du leter tenker jeg.

Franco hadde også en detaljert tråd om servo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kjøpte inn en p38 servo, lhd riktignok.

Løsningen blir å kappe vekk hele tverrbjelken og sveise inn et 80x80x4 firkant rør lenger frem i ramma. Det blir vel motsatt rekkefølge, sveise inn nytt også kappe vekk det gamle :)

Det kommer mer bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sola skinner til tider og vannet fra regnet vasker garasje gulvet mitt helt gratis. Det har ikke vært mye tid til den gamle damen i garasjen, for det har vært andre prioriteringer i det siste. Alle nattetimene i garasjen gikk med til å få en haug av en amerikaner klar til eu før juli^_^

 

Men exmilen har fått etpar timer pleie og servon er på plass! Motivasjonen lades opp med forum lesing og camel trophy på tuben og jeg satser på at hun skal gå for egen maskin ila juli måned. 

 

lr1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har bilen kommet seg ut i fri luft og sol :)  Det gjenstår fortsatt endel jobb, men det er mer ålreit å holde på ute enn inne i en kokende garasje.

 

Ny styre demper er montert, mellomakslingen bak er på plass og nå er det styrestag som er på menyen. Blir en liten tilpassnings jobb med stag fra rrc. 

 

IMG_5739.JPGIMG_5742.JPGIMG_5741.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var august her!

Den stakkars xmilen har ikke fått så mye kjærlighet som planlagt, annet enn rør og tank for servo. Nytt mål er å få den klar for EU kontroll i slutten av november :)

 

Hvis noen sitter på etpar bøttestoler med lav pute sov de vil selge så send en pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...