Gå til innhold

led lys lyser ikke


jebba

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et sett med LED-lys til defenderen, men de små baklysene lyser kun når jeg trykker inn bremsen og foran lyser ikke de små lysene i det hele tatt. Noen som vet hvorfor? Har ikke byttet blinklysene enda, regner med at releet som fulgte med kun var for dem..

 

https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-defender-led-deluxe-smoked-lamp-upgrade-kit-73mm-lens-da1577/?fbclid=IwAR2EYq5P_xCNoZOaEaloCyW7EaVDFQ7WE6ZFw91cyxNRdmC-KHdf_egdnRo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte Wipac lamper på min Defender og de passet rett på i kontaktene på ledningene.

Alle virker fint her.

Releet er til blinklys ja, tror det er en justeringsskrue på toppen av releet også. Den justerer blinkehastigheten.

Måtte justere blinkehastigheten når jeg hadde tilhenger koblet på.

 

Kan det hende at baklysene er feil koblet? LED lys må ha pluss og minus på rett kontakt for å virke. På vanlige glødelamper spiller det ingen rolle om du bytter om pluss og minus på pærene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker også polaritetsfeil.

Det at baklysene fungerer med brems kan skyldes strømmens finurlige måte og nesten alltid finne jord på (plussen går gjennom brems og ut gjennom park-pluss hvor den etterhvert finner jord gjennom strømbruteren på rattstammen også videre også videre).

 

Lag deg en lendingstump og test en og en lampe rett mot en strømforsyning/batteri, men sjekk aller først om lampene er koblet slik at den henter pluss ut fra ledning som er rød med sort stripe.

På 10.1.2019 den 20.12, tiopet skrev:

Jeg monterte Wipac lamper på min Defender og de passet rett på i kontaktene på ledningene.

Alle virker fint her.

Releet er til blinklys ja, tror det er en justeringsskrue på toppen av releet også. Den justerer blinkehastigheten.

Måtte justere blinkehastigheten når jeg hadde tilhenger koblet på.

 

Kan det hende at baklysene er feil koblet? LED lys må ha pluss og minus på rett kontakt for å virke. På vanlige glødelamper spiller det ingen rolle om du bytter om pluss og minus på pærene.

 

Mitt Wipac-relé justerer kun sensitiviteten for tilhenger-blinklys-indikatoren i dash og ikke hastighet. 

Endret av Marius FM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kristian Kvart skrev:

Jeg monterte Wipac på min Def 99 og måtte bytte polaritet ved å klippe og lodde ledninger. 

Disse britene har m.a.o. ikke vært så nøye på dette med pluss og minus. 

Out for a pint, anyone?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...