Gå til innhold

Clutch-hydraulikk-problemer


dagjen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd ang. clutchpedalen: Flere ganger har den hengt igjen i bunn og måtte løftes opp igjen for hånd. Et par andre ganger har clutchen tatt veldig dypt. Det er ikke konsekvent, og i mellom de feilene som har dukket opp har den funket som normalt, bare muligens noe dypere. Jeg sier muligens fordi jeg ble usikker på om jeg bare kjente for godt etter eller om det var reelt.

 

Ny master og slave kom i posten fra EWS for kort tid siden og jeg åpnet opp lokket over master i går. Der ser jeg litt væske på stempelstangen(se bilde), men ikke voldsomt mye, og det er fullt med hydraulikkvæske på beholderen.

Så jeg ble litt i stuss. Noen som har tips til hva som er galt? Jeg har ikke lyst til å bytte noe før jeg er sikker på hva som er feil.

 

Råd tas i mot med takk.

Dag

master.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å forstå seg på feil som kommer og går. 

Mine 2 "favoritter" på kløtsj/brems utfordringer er:

Lekkasje innvendig i master, hvor pedalen tar bra noen ganger og må pumpes opp andre ganger.. 

Gummislanger I systemet som går i oppløsning innvendig, og pedalen ikke kommer ut igjen som den bør, men er treg og rar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master bestått, til tross for den engelske ingeniørens harde forsøk på å kronglegjøre jobben mest mulig. Ni blødene småsår på armen er vel innenfor kriteriene.

 

Hvorfor lage det så komplisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en engelsk(høyrerattet) bil bør man ikke bruke mer enn ett kvarter eller 20 minutter ifølge et engelsk verksted.

De ble visst lange i maska da de så jobben de hadde sagt ja til på norsk turistbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, mye bedre. Det idiotiske er at med små endringer i designet så ville pumpa vært av på fem minutter maks. 

Men det er jo moro å skru. Sier de. Og min faste mekkeguru har tatt på seg et to års restaureringsprosjekt. Uten å spørre meg. Makan...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

På 14.1.2019 den 22.48, dagjen skrev:

Jada, mye bedre. Det idiotiske er at med små endringer i designet så ville pumpa vært av på fem minutter maks. 

Men det er jo moro å skru. Sier de. Og min faste mekkeguru har tatt på seg et to års restaureringsprosjekt. Uten å spørre meg. Makan...;)

 

Hvordan gikk det med kløtsjen. Ble det varig fiks?

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...