Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
dagjen

Clutch-hydraulikk-problemer

Recommended Posts

Jeg trenger litt råd ang. clutchpedalen: Flere ganger har den hengt igjen i bunn og måtte løftes opp igjen for hånd. Et par andre ganger har clutchen tatt veldig dypt. Det er ikke konsekvent, og i mellom de feilene som har dukket opp har den funket som normalt, bare muligens noe dypere. Jeg sier muligens fordi jeg ble usikker på om jeg bare kjente for godt etter eller om det var reelt.

 

Ny master og slave kom i posten fra EWS for kort tid siden og jeg åpnet opp lokket over master i går. Der ser jeg litt væske på stempelstangen(se bilde), men ikke voldsomt mye, og det er fullt med hydraulikkvæske på beholderen.

Så jeg ble litt i stuss. Noen som har tips til hva som er galt? Jeg har ikke lyst til å bytte noe før jeg er sikker på hva som er feil.

 

Råd tas i mot med takk.

Dag

master.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enkelt å forstå seg på feil som kommer og går. 

Mine 2 "favoritter" på kløtsj/brems utfordringer er:

Lekkasje innvendig i master, hvor pedalen tar bra noen ganger og må pumpes opp andre ganger.. 

Gummislanger I systemet som går i oppløsning innvendig, og pedalen ikke kommer ut igjen som den bør, men er treg og rar. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, dagjen skrev:

Jeg starter med min Master-oppgave, så får vi se om jeg klarer den eller ender opp som slave...

 

moahahaaaaa :D

 

  • Haha 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Master bestått, til tross for den engelske ingeniørens harde forsøk på å kronglegjøre jobben mest mulig. Ni blødene småsår på armen er vel innenfor kriteriene.

 

Hvorfor lage det så komplisert?

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en engelsk(høyrerattet) bil bør man ikke bruke mer enn ett kvarter eller 20 minutter ifølge et engelsk verksted.

De ble visst lange i maska da de så jobben de hadde sagt ja til på norsk turistbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, mye bedre. Det idiotiske er at med små endringer i designet så ville pumpa vært av på fem minutter maks. 

Men det er jo moro å skru. Sier de. Og min faste mekkeguru har tatt på seg et to års restaureringsprosjekt. Uten å spørre meg. Makan...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det endelig litt bil mekking på deg og ikke bare sykkel, når guru skrur RRC. Håper det blir en varig god feeling med nyervervet masteroppgave da. Well done :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×