Gå til innhold

RR Sport, død sterio


R S Bakkane

Anbefalte innlegg

Har hatt død stereo i min D3 også. Det skyldtes at forsterkeren hadde tatt kvelden. 

 

Fant ingen måte å kjøre diagnose på den, selv om stereoen har egen ecu. Mine symptomer var at det var lys i displayet og radioen virket, men når en vred på volumknotten så skjedde det ingenting. Altså ingen Volum indikasjon som telte opp og ned, og heller ingen lyd i høyttalerene. 

 

I følge engelske fora så er det "bus-modulen" i forsterkeren som tar kvelden slik at den ikke kommuniserer med hovedenheten i midtkonsollet. Finner du en måte å bytte bare denne modulen så har jeg en brukt forsterker du kan kjøpe. Jeg endte opp med å bestille en brukt forsterker fra en høgger i England. Kosta et par tusen det også, men ny forsterker er visstnok ca tre ganger så dyrt. 

 

Beklager lite oppløftende meldinger her på morgenkvisten. ;-) Skifte av forsterker er easy fix med å skru ut gammel forsterker og inn med ny. Tror det var fire skruer totalt. 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 9.1.2019 den 15.19, R S Bakkane skrev:

Slik fungerer min å, har du et tlf nr så ringer jeg, eller så er jeg på tlf 90162708

 

Jeg gikk over alle strøm og Opiske koblinger når dette skjedde til meg. Tok de ut. ventet en stund, satte tilbake. Så fungerte alt fint etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...