Gå til innhold

Fremre mellomaksel Disco 2- anbefalinger


Iaitoo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen anbefalinger på valg av mellomaksel foran på disco 2? Ser på denne: https://www.lrdirect.com/TVB000110-supplied-by-britpart-branded-hardyspicer.html

 

Fikk plutselig en lyd jeg først trodde var vindstøy i det jeg nådde 40km/t.  Men den ble tydligere og tydligere ila noen få dager. Og etterhvert var lyden der hele tiden når jeg akselererte, og noen ganger når jeg slapp gassen. Men ikke når jeg ga nok gass bare for å holde farta. Skrudde av mellomakslingen, låste diffen og har kjørt litt rundt i rwd. Lyden er borte. Så satser på at det er synderen!

Den knirker ganske mye når jeg vrikler på det doble leddet og stopper opp litt i noen retninger før den slipper og bøyer seg litt videre.

Endret av Iaitoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lafterolf skrev:

Du kan overhale den gamle. Man får kjøpt senterlager. Da har du også muligheten til å bore opp å montere smørenippel.

Hvis du har montert smørenippel, vil jeg gjerne vite hvordan du laget hull og monterte smørenippel. Kanskje i bunn av der senterlager står? Men hvilken nippel fikk du plass til osv.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nippel på den jeg har. Kan vel være det holder å smøre den opp. Men med tanke på at den allerede er litt treg og hva man hører om de, så tenkte jeg at nytt er bedre? Den jeg har har nok vært overhalt en gang før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige Disco2 overhalte jeg fremre mellomaksel.  Helt grei jobb. Noe de fleste med litt skruerfaring fikser.

Må ha en skrustikke og kanskje en glidehammer. Delene til dette koster ikke mange kronene i forhold til ny aksel.

Her er en som er i gang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...