Gå til innhold

Serie 3 bensin.


Ronny Jacobsen

Anbefalte innlegg

De siste tre gangene jeg har kjørt Krigærn har jeg fått problemer. Starter og kjører avgårde, så enten stopper motoren eller så starter den ikke igjen. De to første gangene endte med at jeg gjetta på batteriet. Hadde ett gammelt optima som stadig måtte lades. Første gangen det skjedde hadde jeg nok strøm. Prøvde å starte til jeg etterhvert hadde flatt batteri. Med starthjelp via startkabler fikk vi liv i den igjen og jeg kjørte problemfritt hjem. Gikk som ei kule! Så når jeg etterhvert sto der med flatt batteri den andre gangen var jeg i gangavstand til biltema så kjøpte nytt batteri og monterte på stedet. Startet da ned en gang og problemet var løst. Trodde jeg.... I dag fylte jeg opp planet for å kjøre på fyllinga. Måtte ha litt starthjelp da den hadde stått ubrukt i 3-4 uker. Så med litt ekstra strømtilførsel startet den med en gang. I køen på fyllinga begynner motoren å miste lysta. Holder liv i den med gasspedalen til jeg kommer meg ut av køen. Da stopper den med en gang. Starter drar rundt uten problemer, men ingen tegn til tenning. Sjekker alt som kan sjekkes uten at det hjelper. Etter mange forsøk er det fortsatt bra liv i batteriet. Etter å ha etterlyst hjelp kommer en kjenning med D2 til unnsetning. Vi blir enige om å taue. Etter ett stykke setter jeg kassa i gir og bilen starter med en gang. Vi stopper i ei busslomme og fjerner stroppen. Jeg kjører deretter problemfritt hjem. Akkurat som ved første motorstopp nevnt over.

Merkelige greier.... Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vidar S skrev:

Byttet du begge batteriene?

Bygget om til 12v så kun ett batteri.

 

Symptomene i dag var at den mister helt "gnisten" men kan altså holdes i live ved å bruke gasspedalen aktivt. Slipper man gassen dør den. Ved kjøring og "bånn gass" går den som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny coil på plass. 

Målt lading til 13,1 på tomgang og 14,2 ved rusing.

Startet forsåvidt lett, men har blitt litt skeptisk grunnet dårlig erfaring på de tre siste turene.

Motorstopp hver gang liksom :D

Har uansett ikke anledning til noe mer utredning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ronny Jacobsen skrev:

Ny coil på plass. 

Målt lading til 13,1 på tomgang og 14,2 ved rusing.

Startet forsåvidt lett, men har blitt litt skeptisk grunnet dårlig erfaring på de tre siste turene.

Motorstopp hver gang liksom :D

Har uansett ikke anledning til noe mer utredning i dag.

Krysser fingrene for att du har jaget bort lucas nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...