SondreV Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei gutter og jenter. Har en 03 L322 TD6, nå begynner jeg å bli ganske oppgitt etter mye feilsøking.. For å ramse opp feil har jeg: 1: Rattstammen henger ikke med på inn og ut kjøring og kommer noen ganger ut og går inn når tenning slukkes, og noen ganger reagerer den ikke inn eller ut på tenning, men den virker alltid på spak. 2: Radio/CD/kassett har ikke virket siden jeg kjøpte bilen, den orange dioden over volum knapp tennes heller ikke. Har testet med ALLE moduler i bagasjerom fra L322 med fungerende stereo, og ja det har vært fukt i bagasjerom på min. Alle mine moduler virker i den andre bilen. Jeg har også kjøpt ny "head unit" altså skjermen i dashbord, skiftet denne, dette også uten hell. 3: Våknet en dag, og spylervæskepumpe gikk for full hyling uten at bilen hadde vært i bruk på 1 dag. 4: Lysene i betjening til luftfjæring lyser veldig svakt når tenningen er av. Dette har nylig begynt tror jeg (krypstrøm? Jordingsfeil?) 5: Tidvis helt umulig å tyde tekst i instrument. (pixelfeil?) Bilen har hatt mye fukt i gulv foran. Tror vann har kommet inn mellom rute og dashbord på passasjerside, sjekket alle moduler jeg har funnet i området, ikke fukt i noen av dem. Har sjekket de jordinger jeg har funnet under tepper og deksler, disse ser OK ut. Samme i motorom. Har koblet meg på med autologic, og det ser ut til at jeg sliter med å komme inn på canbus, noen som kan peke meg i riktig retning? Jeg har sett meg litt blind etterhvert, og er på nippet til å gi opp..... Håper noen sitter med litt kompetanse og skrivelyst som kan hjelpe meg :D Hilsen Bergenser som er veldig glad i Rogeren sin ellers! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei, Sjekk kontakter på rattstamme. De har en tendens til å løsne i kontakten ved ut og innkjøring. Det er og irr som blir et problem. Ellers sitter styreenheten til denne i stolen, den styres av samme enhet som styrer førersetet. Hatt noe trøbbel med den? Du kan i verste fall deaktivere automatikken i rattstamme så den bare flytter på seg når du vil. Stereo etc styres fra bagasjerommet. Systemet er fra X5 E53. Google symptomene på engelsk på X5 istedenfor. Head unit foran skal ha lite å si. Det er stort sett alltid enheten i bagasjerommet som roter. Sjekk fukt i rele mtp spylevæske. Pixelfeil kan du fikse. Google E39 pixel. Bmw løsning, men skjermen er fra bmw 5 og 7 serie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SondreV Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Har sjekket alt i bagasjerom. Ikke her feilen til stereo ligger.... testet hele systemet fra likt utstyrt l322 i min og mitt i den bilen. Alt ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egil Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Har du sjekket den lille 10A sikringen som ligger under tilkoblingen på Radioen i bagasjerommet. Er denne kaputt er displayet dødt.. Det er en mini flatstiftsikring som ligger delvis skjult under tilkoblingen. Jeg har ellers et komplett ledningsnett til en L322 - fra en bensin bil - men antar at en del er felles med diesel bil. Gi en lyd om det er noe du trenger.... Endret 8. januar 2019 av Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brm1 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg hadde problemer med starteren i konas l322. Kjøpte ny starter og monterte, men det hjalp ingenting. Tok deretter en startkabel mellom støtdempertårnet på høyre side(der hvor - skal monteres ved starthjelp) og ned på gods på starteren. Bilen startet umiddelbart! og ikke nok med det, men radioen som hadde fungert av og til har fungert perfekt siden. Ja og for ikke å glemme , feilmelding på sylinder ubalanse forsvant. Kan jo prøve...... Strømmens veier er uransakelig. Jeg monterte etter dette en 50mm2 kabel mellom jording støtdempertårn og en av boltene til starteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 brm1 har et veldig godt poeng jeg ikke har tenkt på. Og det er den jordingen. Jeg husker ikke detaljen der, men det er en jordingsløsning på l322 som ofte skaper en del elektrisk kødd. Google l322 og jording eller l322 og ground og se om du finner noe mer konkret. Er absolutt godt mulig at dette er skyld i problemene dine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SondreV Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Takker for innspill. Har faktisk begynt å jorde enkelte moduler direkte til batteri for å prøve å finne feil, men uten hell foreløpig. Skal helt klart prøve å jorde motor også! Her er kodene jeg har funnet. Får jo ikke kontakt med de fleste moduler grunnet feilen(e) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Men har du sett på selve jordingen? https://www.rangerovers.net/forum/6-range-rover-mark-iii-l322/103506-engine-earth-connections.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SondreV Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Hvor skal denne jordingen sitte? Gjorde målingen mellom dynamo og batteri i dag, hadde ca 100mV der, så tviler på at problemet ligger der. Prøvde også å jorde motor med en startkabel for å elliminere det problemet, men fortsatt sliter jeg med svakt lys i betjeningen til luftfjøring når tenningen er av. Har også prøvd å jorde modulen til luftfjøring, og diverse andre moduler rundtom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.