Gå til innhold

trb

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har startproblemer på min xmil. Når jeg skal starte kald motor så drar starteren nesten ikke rundt, den kommer etter hvert. Det er nok strøm på batteriene og feilen ligger ikke i starteren. Det virker som om strømmen ikke kommer fram til startmotoren. Noen som har vært borte i noe tilsvarende.

Mvh Trond   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jordkabelen til motor, min var av og hadde lignende problem.. har lagt ekstra jord i tillegg...

Dette på en RRC V8...

Sett en startkabel mellom - pol på batteriet og i motor se om ting levner til....

 

K

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at problemet kun er ved kaldstart. Ved varm motor starter den lett.

Prøvde også å kortslutte på den bryteren i motorrommet hvor kabel fra batteriet kommer inn, kabel til starter går ut fra og hvor styrestrømmen fra tenning kommer inn. Da startet den umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, trb skrev:

Synes det er rart at problemet kun er ved kaldstart. Ved varm motor starter den lett.

Prøvde også å kortslutte på den bryteren i motorrommet hvor kabel fra batteriet kommer inn, kabel til starter går ut fra og hvor styrestrømmen fra tenning kommer inn. Da startet den umiddelbart. 

 

Innslagsreleet er det du skriver om.

Det hender de blir dårlige eller streiker helt. Kontaktfeil er også vanlig påen eller flere av kablene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...