Gå til innhold

Reparere/vulke stikkskader i dekkside


Anbefalte innlegg

Jeg var noe uheldig ved dekkkjøp nå før jul. 

Kjøpte meg 5 dekk som skulle være lite brukt, uten skader. 

Dekkene så fine ut i mørket da jeg hentet de, men da jeg kom hjem, så de i dagslys, så oppdaget jeg flere stikkskader i siden på dekkene....:(

Selger ønsker selvfølgelig ikke kontakt.

Saken er selvfølgelig anmeldt.

 

Så da trenger jeg tips til reperasjon av dekkene. Vet dette ikke er helt innafor på vei, men kan kanskje brukes på morrobil.

 

 

 

IMG_20181203_103228.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det buler ut ved skaden er nok corden også ødelagt. 

Du får kjøpe store armerte bøter for å legge på innsiden, brukes på traktordekk og de er solide. 

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F322454195494

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F322453260057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lafterolf skrev:

Når det buler ut ved skaden er nok corden også ødelagt. 

Du får kjøpe store armerte bøter for å legge på innsiden, brukes på traktordekk og de er solide. 

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F322454195494

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F322453260057

 

Ja, har sett noe lignende. Men er dette noe jeg klarer å få brukt hjemme i garasjen. Kreves det noe spesial verktøy, varme etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt. Jeg monterer sandpapirskive på en liten vinkelsliper for å pusse innvendig. Sandpapirskiven føyer seg etter dekket så det pusses jevnt. Påfør lim bare i dekket. Vent til det ikke klebrer. Riv av beskyttelsen og klask på bota. Press den godt på. 

 

Vanlig gummilim av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Christopher skrev:

Kjøpte meg 5 dekk som skulle være lite brukt, uten skader. 

Dekkene så fine ut i mørket da jeg hentet de, men da jeg kom hjem, så de i dagslys, så oppdaget jeg flere stikkskader i siden på dekkene....:(

 

Utrolig hvor frekke folk tillater seg å være:angry:....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brage skrev:

 

Utrolig hvor frekke folk tillater seg å være:angry:....

Nei, dette er helt naturlig. I alle mine år på internett, som aktiv forumist, har selvjustisen blandt forumister, netthandlere og blandt befolkningen forøvrig blitt bygget gradvis ned.
Det har blitt mye viktigere å beskytte uærlige sjeler, enn å beskytte fellesskapet og samfunnet forøvrig. Uhederlig opptreden skal ties ihel, skjules, dysses ned og på annet vis gjemmes fra offentlighetens søkelys. Prøver noen å advare, ropes det umiddelbart på krenking, uthenging og selvjustis, ingen har som regel interesse av sakens fakta.

 

Det er et signal til de det gjelder, om at det er fritt fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig knivskader. Fire stikk i hvert dekk.

Men har i ettertid fått vite at selger har for vane å skaffe seg uvenner:angry:

3 timer siden, JokerS30 skrev:

Nei, dette er helt naturlig. I alle mine år på internett, som aktiv forumist, har selvjustisen blandt forumister, netthandlere og blandt befolkningen forøvrig blitt bygget gradvis ned.
Det har blitt mye viktigere å beskytte uærlige sjeler, enn å beskytte fellesskapet og samfunnet forøvrig. Uhederlig opptreden skal ties ihel, skjules, dysses ned og på annet vis gjemmes fra offentlighetens søkelys. Prøver noen å advare, ropes det umiddelbart på krenking, uthenging og selvjustis, ingen har som regel interesse av sakens fakta.

 

Det er et signal til de det gjelder, om at det er fritt fram. 

Dessverre slik det har blitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, YMK skrev:

Noen dekkforhadlere stikker kniven i dekksiden på reklamasjonsdekk før de går i sin ferd mot resirkulering. 

Mulig disse har kommet fra ett slikt sted? 

 

Den gangen jeg jobbet i dekkbransjen så ble ikke reklamasjonsdekk behandlet med små stikk. Der ble halve dekksiden skåret opp for å sørge for at dekkene aldri ble satt på bil igjen.

 

Men om vedkommende har for vane å skaffe seg uvenner, så er det jo litt dumt å selge slike dekk videre. Rimelig høy risiko for at man får stikk i flere dekk. Nuvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er veldig ugreit at en som kjører Patrol ( ikke Landrover ) møter på ett Landrover ( forum ) treff, knyter kontakter, og synes deretter det er greit og svindle en treff kollega for en god slump penger. 

Nå spiller jo egentlig ikke bilmerket noen rolle, men kanskje likevel.. Sitter jo med en oppfatning om at en viss Kodeks er det blant Landrover eiere. Du hilser, du stopper, du hjelper osv når du ser en annen Landrover med behov.

Deler råd og erfaringer på dette forumet osv...

Patrol føreren kjenner ikke kodeksen, hilser ikke, er ( kanskje )ikke på forumet, vil bare kjøre offroad og synes det er greit å svindle en av de andre på feltet..

 

Vet ikke om historien er helt slik, men det er ikke langt unna....:( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut navn på alle forum med 4x4 det hadde jeg gjort har ringt til han men tar ikke tlf sms er sent fra meg en skam for toten ,skulle vært enkelt å løse dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, svalbard skrev:

legg ut navn på alle forum med 4x4 det hadde jeg gjort har ringt til han men tar ikke tlf sms er sent fra meg en skam for toten ,skulle vært enkelt å løse dette 

 

Veldig fristende å offentliggjøre navnet hans, men jeg bør være litt forsiktig med tanke på verv og yrke :(.

Jeg føler et stort behov for å informere privatpersoner om hvem de IKKE bør handle fra, slik at ikke flere blir svindlet. Satser på at tørken fra i sommer fremdele sitter i, så dette sprer seg som ild i tørt gress;).

9 timer siden, gautes skrev:

Patroleier har nok driti litt på draget her.

Neste NLRKtreff kan jo bli en utfordring.

 

 

Ja, han skal få klar beskjed om at han ikke er velkommen på de treff jeg har ansvaret for!

12 timer siden, Peik skrev:

Dersom varene ikke er som forventet skal selger enten rette opp feilen, gi erstatning til kjøper eller heve kjøpet med full tilbakebetaling.

 

Ingen tvil om at selger har en en plikt her. Men når selger bytter tittel til svindler, så er det ikke så lett å samarbeide:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1.1.2019 den 21.45, Brage skrev:

Synes faktisk det er veldig ugreit at en som kjører Patrol ( ikke Landrover ) møter på ett Landrover ( forum ) treff, knyter kontakter, og synes deretter det er greit og svindle en treff kollega for en god slump penger. 

Nå spiller jo egentlig ikke bilmerket noen rolle, men kanskje likevel.. Sitter jo med en oppfatning om at en viss Kodeks er det blant Landrover eiere. Du hilser, du stopper, du hjelper osv når du ser en annen Landrover med behov.

Deler råd og erfaringer på dette forumet osv...

Patrol føreren kjenner ikke kodeksen, hilser ikke, er ( kanskje )ikke på forumet, vil bare kjøre offroad og synes det er greit å svindle en av de andre på feltet..

 

Vet ikke om historien er helt slik, men det er ikke langt unna....:( 

 

 

Uansett bilmerke er ikke slikt greit.

 

Jeg synes å merke endring i holdninger innenfor LR- miljø også. Folk som f.eks sier de skal ha deler, man holder av fordi det er en i «familien», etter lang tid skal de ikke ha likevel. Uten å gi beskjed, må spørre om når de har tenkt å komme å hente.

 

Hender seg jeg ombestemmer meg jeg også, men pleier å gi beskjed om dette. Selvfølgelig, alle kan jo glemme.

 

Dessuten, det tar jo litt tid før nyankomne LR-/RR-eiere lærer seg kodeks i miljøet.

 

Og en ting er klart, vi svindler ikke hverandre eller noen andre. Forbanna jævla irriterannes at slik holdning om svindel skal bre om seg.

 

Selge dekk med stikkskader er ikke greit. Og her er selger tydeligvis klar over hva han gjør.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...