Gå til innhold

starter td5


turbo

Anbefalte innlegg

Den er vanskelig men jeg mener å huske at jeg bygde forlenger med 3/8 pipesett fra biltema og med en overgang til 1/2" 15 mm pipe med tolvkant. Og at skralla jeg benyttet hadde veldig små vinkeltrinn. Da klarte jeg å løsne den. Og deretter fikk jeg hjelp av min kone med små hender til å skru løs mutteren helt. Hun klarte å få handa helt inni og bak manifolden. Mye jobb og få den tilbake også, mener å huske at jeg festet mutteren i tolvkant hylsa ved hjelp av noen plast biter så den satt fast og da klarte min kone og entre og skru den tilbake igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sitte godt. Jeg har en luftskralle som hjelper godt, det er lite å gå på når det gjelder å skru på den. Mulig det er verre på Defender en D2, og at det er Defender jeg husker best (det var der jeg skrudde sist på starteren). Mener at jeg har brukt 3/8" lang pipe, sammen med mellomlang og lang forlenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den gamle av og ny kommet på. 

 

Tok først av det feste som står bakerst på blokken, fikk så på en 15 mm 12 kantet fastnøkkel og brukte en annen fastnøkkel til og forlenge den. 

Fikk da nok kraft på til å knekke den opp litt for så og ta en skralle med forlengeren siste stykke. (uten store problemer)

For å få den på igjen var det letteste og ta en korte forlenger, ligge mutteren inni og så snike armen mellom inntakene før peilepinnen.( Ja er gaaaanske tynn i armene)

skrudde den så langt det lot seg gjøre for så å ta siste stykke med forlengeren nedenifra. 

 

brukte ca 1,5 fra ideen om å gå ovenifra med fast nøkkel til dreide nøkkelen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...