turbo Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Noen som har en god måte å få løs den øverste bolten på starteren på td5? er jo helt J%#$lig og komme til overnifra eller under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TST Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Noen år siden jeg byttet starter sist, men rett kombinasjon av skralle med forlengere gjør susen, da går det nesten som en lek. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Mutter øverst om jeg ikke husker feil... hodet fremover og litt venstrehåndsarbeid mens man ligger på rygg i bilens lengderetning som er "enklest" for oss uten bukk. Ja ut fra min erfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/pipeforlengere/forlengere-2000018772 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Det finnes ingen god måte. Bare klundrete måte. Men passende verktøy hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRowner Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Den er vanskelig men jeg mener å huske at jeg bygde forlenger med 3/8 pipesett fra biltema og med en overgang til 1/2" 15 mm pipe med tolvkant. Og at skralla jeg benyttet hadde veldig små vinkeltrinn. Da klarte jeg å løsne den. Og deretter fikk jeg hjelp av min kone med små hender til å skru løs mutteren helt. Hun klarte å få handa helt inni og bak manifolden. Mye jobb og få den tilbake også, mener å huske at jeg festet mutteren i tolvkant hylsa ved hjelp av noen plast biter så den satt fast og da klarte min kone og entre og skru den tilbake igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 De kan sitte godt. Jeg har en luftskralle som hjelper godt, det er lite å gå på når det gjelder å skru på den. Mulig det er verre på Defender en D2, og at det er Defender jeg husker best (det var der jeg skrudde sist på starteren). Mener at jeg har brukt 3/8" lang pipe, sammen med mellomlang og lang forlenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turbo Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Da var den gamle av og ny kommet på. Tok først av det feste som står bakerst på blokken, fikk så på en 15 mm 12 kantet fastnøkkel og brukte en annen fastnøkkel til og forlenge den. Fikk da nok kraft på til å knekke den opp litt for så og ta en skralle med forlengeren siste stykke. (uten store problemer) For å få den på igjen var det letteste og ta en korte forlenger, ligge mutteren inni og så snike armen mellom inntakene før peilepinnen.( Ja er gaaaanske tynn i armene) skrudde den så langt det lot seg gjøre for så å ta siste stykke med forlengeren nedenifra. brukte ca 1,5 fra ideen om å gå ovenifra med fast nøkkel til dreide nøkkelen. 9813D1F0-2AC9-4206-B48F-7C6C01E9E917.MOV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.