Gå til innhold

D3 Knekt hjulbolt


aok

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, rangeroverp38 skrev:

Jeg vil tro slik det ser ut som på bilde, at om du demonterer bremseskiva, så vil den stikke langt nok ut til at du kan få tak på den, og skru den ut.

Er dette «standard» bolter? Samme som D2?Finner noen you-tube filmer hvor det ser ut til at det er akkurat nok plass bak for å banke ut den som er knekt, og kanskje få inn en ny. Tror ikke den er skrudd på, men bare presset inn?

 

B6B3D152-20DF-45E5-9A48-21ABFD480761.png

16 minutter siden, lafterolf skrev:

Kanskje like enkelt å bytte nav.

Hmm. Kanskje det. Er det en overkommelig DIY jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lafterolf skrev:

Vet ikke. Tror jeg har hjulbolter til D2 liggende, må sjekkes. 

Kommer du på kaffeslaberas på Sparbukroa i morgen kan jeg ta med dit om jeg finner dem.

Blir nok på Brekstad, men takker for tilbudet:) Bestilte en D2 bolt på nett. Får kjøre med 4 bolter til den kommer, så får jeg manne meg opp og se om det er mulig å sette inn kun bolten. Slegge og rustløser:unsure: Skal oppdatere denne posten med bilder fra forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 21.35, aok skrev:

Er dette «standard» bolter? Samme som D2?Finner noen you-tube filmer hvor det ser ut til at det er akkurat nok plass bak for å banke ut den som er knekt, og kanskje få inn en ny. Tror ikke den er skrudd på, men bare presset inn?

 

B6B3D152-20DF-45E5-9A48-21ABFD480761.png

Hmm. Kanskje det. Er det en overkommelig DIY jobb?

 

Hvis det er bolter som på bilde, så skal de bare være å slå ut. I alle de jeg har vært borti før. Vet ikke hvor god plass det er bak navet på D2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, rangeroverp38 skrev:

 

Hvis det er bolter som på bilde, så skal de bare være å slå ut. I alle de jeg har vært borti før. Vet ikke hvor god plass det er bak navet på D2.

Det er til en D3. Noen skrev på en UK side at det var samme bolt som D2 og P38. Tror dessverre det er for trangt, men jeg skal prøve. Må jeg av med alt bytter jeg like godt nav og hjullager med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da var jobben utført!

 

Kan bekrefte at man må ut med hele hub'en for å bytte ødelagt hjulbolt bak. Det medførte også nødvendig bytte av hjullager, da det må demonteres og deles i 2 for å få ut hub'en:wacko:

Var heldig og fikk løsnet boltene til foringene oppe og nede uten større problem. Sprayet inn rustløser, og lot det stå et par dager før jeg forsøkte å løsne dem. Byttet dem samtidig siden jeg først måtte av med alt. Hjullager og foringer medfører behov for verkstedpresse. Her måtte jeg få hjelp, men fikk plutselig lyst til å kjøpe meg egen presse. Kjekt å ha. Ca 5 tonn trykk trengtes på foringene. Hjullageret kom ut med litt mindre trykk.

 

Uansett; jobben er utført nå. Har ny hub, nytt hjullager og nye foringer bak^_^

 

For de som lurer; D3, D2 og P38 bruker samme hjulbolter - jeg kjøpte en ekstra bolt (Spesifisert til D2/P38 da jeg ikke fant til D3), og fikset den gamle Hub'en. Da har jeg en reserve - eller den kan byttes med noe annet om noen har behov:rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...