Gå til innhold

Heveset til defender


Hanspolden

Anbefalte innlegg

35" er tøffest, men som du sier, trassig å få godkjent. Jeg kjørte i flere år med 315-75/16 (35"), hevet 1". Fungerte greit, men senket den til normal høyde, og byttet til 285-75/16, som er nærme 33" (td5) Har nå 265-75/16 (Puma), som og fungerer fint. Jeg kommer til å gå opp til en dimensjon rundt 33" neste gang. Rett å slett fordi jeg er litt jålete, men samtidig ikke orker å få høy puls ved teknisk kontroll.

 

Fin bil foresten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

285 er en super dimensjon, har selv nå 35" helt klart tøffest men gir også som nevnt ovenfor til tider litt høy puls :-) og krever litt mer jobb med heving og tilhørende justeringer. 285 + spacere for å få hjulene litt mer ut, synes jeg er en flott kombinasjon.  Og bilen din.. knallfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 33/12.5-R15 og SVV vil ikke godkjenne dem, selv om jeg har de bredeste skjermutbyggerne.

Kontrolløren sa jeg kunne poppe på en gummikant i tillegg, så vil de vurdere på nytt.

 

Man ser tydelig at rullebanen på dekket er innenfor skjermutbyggerne, slik loven sier.

Jeg har standard 110 fjærer foran og bak, eneste modifikasjon er kuttede skjermer.

Dette funker utrolig godt i terrenget og eneste jeg måtte skaffe var diff beskytter bak. (Testet på treff i Elvedalen).

DSC_0388.JPG

DSC_0389.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lafterolf skrev:

Med 8" felger vil dekkene holde seg innom skjermutbyggerne. De krever nok hele dekksiden innenfor kantene. Her oppe gjør de det. Uansett er 33 innenfor rulleomkretsen, men innpresset på felgene må vel inn i vognkortet.

Mener de er 10"x15" felger. Men nå ble jeg usikker :(

 

Redigert: Står ikke noe om felger i vognkort, ikke noe om dekk heller.

I Lovdata står det at "Dekkets rullebane skal være innenfor skjermene". Dekksidene står det ikke noe om, har fått godkjent dekk på US Ford hvor dekksiden var utenfor.

Endret av tiopet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 10.05, jope skrev:

Hvis du finner Terrafirma med tuv så si ifra.. 

 

 Hard-medium-soft er avhengig av hva slags utstyr du har på bilen. Vinsjfanger m/vinsj, takgrind og en del last ville jeg valgt hard.. 

 

Som alle andre også skriver så velg medium eller soft.. Jeg har medium på min bil, men med TF Big Bore så tåler den mye last :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Toyota er litt mer villig til å skaffe papirer og ellers det som måtte til får å få godkjent biler. Land Rover Norge er helt elendig på sånt samarbeid. Det er etter min erfaring håpløst å få noe som helt ifra dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent, så har jeg original høyde på Pumaen min. Den er bygget om med "On-Road handling kit" fra Matzker. Der sitter det da Bilstein B6 støtdempere. Fjærene er jeg usikker på. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet, bilen er passe stiv. Jeg har også demontert Matzker stab stag bak, da denne ble i veien under offroadkjøring. Kjører også mye stor campingvogn. Dekkstørrelsen min er 285/75-16. 

Jeg har ett problem når bilen er fullrigget til tur med takteltet, markise og kasser på taket og all bagasjen inni. Den blir mye lavere, og subber borti framkant på skjermbredderen ved krenging og skarpe fartshumper. Derfor har jeg nå bestilt 50mm spacere til demperene, for å se hvordan det blir.

11220C9B-EABA-401D-82F8-C11910319BA0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...