lafterolf Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 285/75-16 er nesten 33". Største lovlige dimensjon sammen med 255/85-16 og 305/70-16. Men best er de på orginaldimensjonen, 235/85-16, som igjen er best for bilen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 255/85-16 er tilnærmest lik 33/12,5-15. Jeg har denne dimensjonen godkjent i vognkortet. Hva som er best? Joost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 35" er tøffest, men som du sier, trassig å få godkjent. Jeg kjørte i flere år med 315-75/16 (35"), hevet 1". Fungerte greit, men senket den til normal høyde, og byttet til 285-75/16, som er nærme 33" (td5) Har nå 265-75/16 (Puma), som og fungerer fint. Jeg kommer til å gå opp til en dimensjon rundt 33" neste gang. Rett å slett fordi jeg er litt jålete, men samtidig ikke orker å få høy puls ved teknisk kontroll. Fin bil foresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 285 er en super dimensjon, har selv nå 35" helt klart tøffest men gir også som nevnt ovenfor til tider litt høy puls :-) og krever litt mer jobb med heving og tilhørende justeringer. 285 + spacere for å få hjulene litt mer ut, synes jeg er en flott kombinasjon. Og bilen din.. knallfin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) 35" på 15x8 felger. Heving m. 1,5" klosser. Std. fjedre. Beste kjørselsbil/langtursbil på røffe tracks som jeg har hatt. Bedre end min 38" Puma. Endret 6. januar 2019 av kjartanb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Jeg har 33/12.5-R15 og SVV vil ikke godkjenne dem, selv om jeg har de bredeste skjermutbyggerne. Kontrolløren sa jeg kunne poppe på en gummikant i tillegg, så vil de vurdere på nytt. Man ser tydelig at rullebanen på dekket er innenfor skjermutbyggerne, slik loven sier. Jeg har standard 110 fjærer foran og bak, eneste modifikasjon er kuttede skjermer. Dette funker utrolig godt i terrenget og eneste jeg måtte skaffe var diff beskytter bak. (Testet på treff i Elvedalen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Med 8" felger vil dekkene holde seg innom skjermutbyggerne. De krever nok hele dekksiden innenfor kantene. Her oppe gjør de det. Uansett er 33 innenfor rulleomkretsen, men innpresset på felgene må vel inn i vognkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) 5 timer siden, lafterolf skrev: Med 8" felger vil dekkene holde seg innom skjermutbyggerne. De krever nok hele dekksiden innenfor kantene. Her oppe gjør de det. Uansett er 33 innenfor rulleomkretsen, men innpresset på felgene må vel inn i vognkortet. Mener de er 10"x15" felger. Men nå ble jeg usikker Redigert: Står ikke noe om felger i vognkort, ikke noe om dekk heller. I Lovdata står det at "Dekkets rullebane skal være innenfor skjermene". Dekksidene står det ikke noe om, har fått godkjent dekk på US Ford hvor dekksiden var utenfor. Endret 6. januar 2019 av tiopet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 På 28.12.2018 den 10.05, jope skrev: Hvis du finner Terrafirma med tuv så si ifra.. Hard-medium-soft er avhengig av hva slags utstyr du har på bilen. Vinsjfanger m/vinsj, takgrind og en del last ville jeg valgt hard.. Som alle andre også skriver så velg medium eller soft.. Jeg har medium på min bil, men med TF Big Bore så tåler den mye last Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) Synes denne hicapen var barsk. Hadde vel gitt bilsakkynding pustebesvær... Endret 7. januar 2019 av Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Her er også en litt over top.. Til salg på finn for 1.5 mill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Ja Toyota er litt mer villig til å skaffe papirer og ellers det som måtte til får å få godkjent biler. Land Rover Norge er helt elendig på sånt samarbeid. Det er etter min erfaring håpløst å få noe som helt ifra dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olecash Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Meg bekjent, så har jeg original høyde på Pumaen min. Den er bygget om med "On-Road handling kit" fra Matzker. Der sitter det da Bilstein B6 støtdempere. Fjærene er jeg usikker på. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet, bilen er passe stiv. Jeg har også demontert Matzker stab stag bak, da denne ble i veien under offroadkjøring. Kjører også mye stor campingvogn. Dekkstørrelsen min er 285/75-16. Jeg har ett problem når bilen er fullrigget til tur med takteltet, markise og kasser på taket og all bagasjen inni. Den blir mye lavere, og subber borti framkant på skjermbredderen ved krenging og skarpe fartshumper. Derfor har jeg nå bestilt 50mm spacere til demperene, for å se hvordan det blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.