Gå til innhold

Land Rover sykla slo til igjen


Arnulf

Anbefalte innlegg

Hjerneskaden blusset opp igjen. Kjøpte en discovery 3 rett før jul.

 

Har i lang tid kun kjørt elbiler, men nå var jeg altså lei av minstemann, en nissan leaf. Den permitteres og inn kom en gammel disco 3.

 

Som alle biler med sine feil.

Høyt forbruk 1.5l pr mail

Hyling i løpehjulslager for multireima.

Trenger ny regreim.

Viser beltesymbol på tomt sete

Feil på nivåmåler for kjølevæske 

Må ha nye bremser bak

 

Ellers veldig fin i lakk, gode dekk. Hakka 9/scorpion zero, ut en takluke og de 5 bakerste setene er ubrukte. 

 

Jeg mistenker at bilen trenger storservicen den skulle hatt på 240 000. Har rullet 253000. Må altså bytte alle væsker.

 

Ingen klining eller dunking, tight og fin, men ingen RRS akkurat :) mer sloppy

20181227_155643.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en knakende fin bil. Jeg er litt spent på forbruket og hvordan jeg skal få ned det.

 

Er praesto4x4 og Glen fortsatt i drift?

 

Jeg tror jeg vil ha mapping, egr blanking, pedal tuning og fjernstyring til webasto 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praesto er fortsatt i drift så vidt jeg vet.

 

Høyt forbruk kan jo være noe så enkelt som tett luftfilter eller dårlige dyser/delaminerte slanger. Noe kan man jo se ved en visuell inspeksjon, andre ting krever diagnose.

 

Ser forøvrig at du bor ganske nær der jeg bodde... Sånn frem til 2010 omtrent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent som 7 seter :)

forbruket på tur ned mot normalen etter litt olje og filter skift.

dieselfilteret var så gammelt at rørene ut av filteret var rustet opp forbi koblingene helt opp til oringene. Koblingene gikk derfor i stykker på de to store rørene. Det løste seg med en kniv, litt slanger og klemmer, en stubb bremserør og mye tolmod.

flushing av kasse til helgen. Kardangene skal få ny olje og litt glidemiddel fra qmi.

 

da gjenstår det regreim bytte, forran og bak, samt glidepinnesett til bremsene bak.

 

verket krones med service av webasto og tilhørende fjernkontroll 

 

blir en fin bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flushing gjorde susen for nykkingen.. 

 

Alle calipperne henger på, og muligens må en eller alle turboslangene byttes.

 

240'kkm service er nå fullført

Så hvis jeg får tatt de andre feilene så blir bilen særs bra!

 

Er det mulig å få kjøpt kun glødepluggen til webasto?

 

Forbruket er nå på 11,5l pr 100km det er jo forbedring. Men vi skal et godt stykke til. Bilen går med dyserens nå.

Jeg har også lest at turboen kan henge seg opp. Usikker på om det er wastgate eller VGT som kan henge seg opp. Gåen slanger kan også forklare problemet, også uten sort røyk.

At alle bremsene henger på har nok også betydning.

 

Regreim har nok liten påvirkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det forbruket er helt av hengslene, sett at ikke snitthastigheten din ligger godt over 50... ser på vår barnehagekjørte d3 at snitthastigheten havner rundt 40 (ofte godt under) og snittforbruk ligger og vipper mellom 10.6 og 10.9. Noen ringe perioder hvor webastoen på 2.7liter får stå og arbeide i fred i gårdsrommet før kjøreturen så kryper snittet opp i litt over 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket som vises i kjørecomputeren er ofte veldig feil og ikke egnet til å sammenligne med - noe...  Kjør noen tanker hvor du alltid fyller på samme pumpe og regn ut forbruket ut fra dette.  Jeg har opplevet avvik på opp mot 20% i begge retninger på forskjellige biler.

Endret av Tore Kjernmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...