Gå til innhold

Brann i Freelanderen


EiRRik 4.6HSE

Anbefalte innlegg

Ikke noe kjekt å havne i media, i alle fall ikke når det er bilen som tar fyr… Og når journalistene skal overdramatisere så voldsomt.

 

Kort fortalt;

På juleferie, hadde vært på middag hos svigermor og oppdaget røyk fra panseret ved parkering hos stesønn. Åpner og finner litt flammer og mye røyk ved en elektrisk kobling.

Springer ned i huset og henter nøkler til Range Roveren hvor det var pulverapparat, slokker det lille som var før hele bøtteballetten med blålys kom frem. Faren er over, men da tar haraballet til, skulle tro det hadde vært kjedelige dager for blålysene og media…

 

IMG_1864.jpeg

IMG_1865.jpeg

IMG_1868.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig. Godt at det ikke var fare for liv og lemmer.

 

Når det gjelder media så har jeg ganske jeg kunne ha sagt, men kort oppsummert så kommer det reelle ofte i skyggen av sensasjonelle som kanskje selger aviser/klikk. Og det gjelder både lokale og riksdekkende media. Nuvel. 

 

Hva er planene videre for bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, trondshj skrev:

Når det gjelder media så har jeg ganske jeg kunne ha sagt, men kort oppsummert så kommer det reelle ofte i skyggen av sensasjonelle som kanskje selger aviser/klikk. Og det gjelder både lokale og riksdekkende media. Nuvel. 

 

Nå vet jeg veldig lite om utrykningsfrekvensen til blålysgutta i Ørsta, men normalt pirrer slike hendelser noe i folks nysgjerrighet, og da blir det hele gjerne til en avissak - i varierende format, avhengig av om vi er i Ørsta eller Oslo. Det ligger en viss dramatikk i en brann, og en tittel som henter opp det "dramatiske" hører til.  Jeg tenker at denne saken, objektivt sett, ligger innenfor det som må aksepteres.

 

Kjipt for trådstarter å kanskje "miste" bilen - håper den lar seg berge!  cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende ja, men den kan nok ordnes igjen.

Blir vel kamp med forsikringsselskapet tenker jeg, de kondemnerer jo over en lav sko...

Har kasko heldigvis. 

Vurderte å knuse ruta i RRen for å finne pulverapparatet der, men brannen var så liten at jeg valgte å springe de 200 meterne ned i huset for å hente nøkkel. 

Ingen har sett meg springe i moderne tid før, så det burde de slått stort opp :P


Slik det skjedde og så liten som brannen var, var det aldri fare for folk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar ble påkjørt av en lastebil og fikk noen bulker i siden. Volvo 945 95 modell. Kun kosmetisk men fullt kjørbar.

 

Forsikringsselskapet ville kondemnere og tilbød 20 000. Etter litt krangling klarte jeg å få 30000 og beholde bilen. Bilen er i daglig drift ennå, nå tre år etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om når det har gått litt tid og tæringa på ledningsnettet begynner.

Da blir det mye bråk om hvorvidt det er følgeskade eller ei og hvem som skal dekke det.

Både brannbiler og badebiler kommer fort i denne klemma.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nettopp, men er det nok «slukke-effekt» dersom uhellet er ute?

 

Jeg har noe alá den der fabrikkmontert i en annen bil, om den ikke er enda mindre, har tittet på den ganske ofte og håper hver gang at jeg aldri må bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...