Gå til innhold

'97 90 300 på finn


tnj

Anbefalte innlegg

Jo, det er jo standard på defender. Selv har jeg koblet ut setevarmen da det lignet for mye på en vanlig bil. Synes forsåvidt det er litt artig at Sven er redd for kald 90 når han selv kjører toppløs året rundt. ;)

Endret av pesto_trader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to pickuper med 300 Tdi. De var varme nok uten Webasto, men en 110 CSW 300 Tdi jeg hadde fikk jeg aldri varmeapparatet til å virke skikkelig. Den hadde et veldig sjeldent ettermontert air-con som heller ikke virket. Brukte x antall timer på verksted uten at det virket mer enn delvis... Og så hadde den webasto-ovn under baksetet, men det hjalp lite for fotbrønner til forseter og for frontruten. En 90 med 300 Tdi og standard varmeapparat hadde jeg ikke vært veldig bekymret for...

Endret av Peik
Redigert tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, pesto_trader skrev:

Jo, det er jo standard på defender. Selv har jeg koblet ut setevarmen da det lignet for mye på en vanlig bil. Synes forsåvidt det er litt artig at Sven er redd for kald 90 når han selv kjører toppløs året rundt. ;)

Jeg har faktisk en veldig varm bil om vinteren til tross for at jeg har soft top - varmeapparatet kombinert med webasto på Puma er helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, siglis skrev:

Om jeg ikke tar helt feil ble denne bilen kondemnert i år 2000 så den må ha blitt bygd opp igjen. Ble rammeskeiv etter utforkjøring.

 

Hmm, ja det var jo en litt vesentlig ting som burde vært nevnt i annonsen. Dog trenger ikke det å være negativt, selv om det ikke høres så bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peik skrev:

Om ramma er byttet bør det ikke bety noe. Ellers så bør man være 100% sikker om man skal spre slike rykter.

Hei;

 

Var nok litt vag. Identisk bil med samme registreringsnummer rulla rundt i år 2000. Kameraten min som eide bilen spurte om å få kjøpe vraket, men de mistenkte at ramma var skeiv og derfor fikk han ikke det, og han fikk beskjed om at den ville bli kondemnert. Det står at han som har den nå har hatt bilen siden 2000. I følge vegvesen.no ble den registrert på nåværende eier i 2017, så den har sikkert stått lagra i mange år før den ble bygd opp igjen. En god del av karosseriet ble ødelagt i rullinga. Det var forøvrig kufanger og winch på den, og langs siden var det Defender-dekor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, siglis skrev:

Hei;

 

Var nok litt vag. Identisk bil med samme registreringsnummer rulla rundt i år 2000. Kameraten min som eide bilen spurte om å få kjøpe vraket, men de mistenkte at ramma var skeiv og derfor fikk han ikke det, og han fikk beskjed om at den ville bli kondemnert. Det står at han som har den nå har hatt bilen siden 2000. I følge vegvesen.no ble den registrert på nåværende eier i 2017, så den har sikkert stått lagra i mange år før den ble bygd opp igjen. En god del av karosseriet ble ødelagt i rullinga. Det var forøvrig kufanger og winch på den, og langs siden var det Defender-dekor.

Mange som går i den fella.

Man trenger ikke kjøpe vraket. Man eier sin egen bil og kan forlange at bilen, uansett skade, skal settes i stand, men man får ikke utbetalt mer enn bilens verdi før skade. 

 

Takker man ja til fullt oppgjør blir bilen selskapets eiendom. Da legges de ut på auksjon slik at oppretterfirma kan kjøpe bilene og rette/ karosseribytte.

 

Regner med at det har sjedd her, og da burde det opplyses slik at folk ikke tror de får en uberørt bil, for det er nok det kjøperne er ute etter om de slår til på denne. Bilens korte kilometer stemmer sannsynligvis ikke for annet enn drivverk.

 

Jeg var selv fristet til å slå til, hadde jeg hatt økonomi god nok ville den stått her, for en uberørt bil med kort kilometerstand er som å eie en nybil.

 

En bil der storparten er byttet og lakkert vil derimot gi meg uggen følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...