Gå til innhold

'97 90 300 på finn


tnj

Anbefalte innlegg

Synes forumet er ved at bli verre end Facebook. Alt mistenkeliggjøres. De som selger Defendere skylder dette forum ingen forklaring på noe som helst. De har helt klart plikt til at opplyse evt kjøpere om tilstanden av bil til salg og dens historikk men burde ikke på forhånd mistenkeliggjøres/dømmes av dette forum. Nu har jeg ingen relasjon til denne Defender eller sælgeren, men jeg mener vi må vise respekt og ikke kriminalisere våres medmennesker uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Kjartan. Skjønner ikke hvorfor det er gått sport i å nedsnakke folk utenfor forumet når dere ikke har peiling på bilens tilstand! Jeg har vært nesten nabo med denne selgeren og han virker som en hyggelig kar. Ja, selv en bruktbilselger kan være det nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig lafterolf.. Hadde han opplyst i annonsen at bilen har vært kondemnert og bygget opp igjen hadde det ikke blitt noen diskusjon .. Kjenner første eier og kjørte forbi rett etter ulykken der bilen hang i noen trær.. Det "fine" med diskusjon her inne er at ingen her kjøper seg en bil som det har vært trikset med ramme nr , kollisjonskadet osv.. Fått vite noe sånt i ettertid hadde iallefall ført til diskusjon her inne.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle er jeg kilden til all "dritten" som er skrevet om bilen. Om det ikke er av interesse å opplyse om en bil har vært rulla og kondemnert skal jeg selvfølgelig slutte med det. Men, jeg trodde at noe av intensjonen med dette forumet var bla. å opplyse om det er "lysskye" selgere som profilerer seg på uvitende kjøpere. Nabo eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De opplysningene er faktaopplysninger Siglis. 

 

Det er godt mulig selger opplyser kjøper om bilens historie ved salg uten at det skrives i annonseteksten.  

Det kan godt tenkes bilen er et godt kjøp også, men vi må også få komme med betraktninger om bilen. Det sjer jo så lite likevel her inne, at skal sånne tråder forsvinne har vi snart bare wikien igjen.^_^

 

Det flotte er at vi har, som vanlig, helt forskjellige synspunkt uten at noen blir uvenner av den grunn.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de opplysningene som fremkommer er sanne bør det være innafor å skrive om dem. Det er jo heller ikke slik at man er pålagt å legge ut alle opplysninger om bilen i annonsen, men det er klart at det må opplyses om ved henvendelser og visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med denne typen info her. på denne måten gir vi hverandre god innsikt i hva vi faktisk går til. Hvis jeg hadde sittet på info om en "dårlig" bil som en bekjent hadde kjøpt, ville jeg hatt dårlig samvittighet for det. Her er vi en gjeng med "gode busser" og det er topp at vi har denne kanalen for informasjonsutveklsling. FB...nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fakta jeg reagerer på. Det er mistenkeliggjøring, nedsnakking og mangel på fakta jeg reagerer på! Det uttrykkes jo sterke aversjoner mot bilen, og man leser mellom linjene en mistenkeliggjøring av selger. Og ingen har snakket med selger og fått vite hva som er gjort av arbeid og byttet av deler, langt mindre sett eller prøvd bilen...

Mulig jeg overreagerer, men det virker som en negativ trend. Og som det nevnes, Facebook er verre, så ille at jeg nesten aldri bruker Facebook lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, county skrev:

Her har jo fakta blitt opplyst om fordi noen her inne kjenner til bilen... Ikke mistenkeliggjøring og nedsnakking det 

Tror du misforstår meg. Vi har fått fakta om bilens forrige eier og hva som skjedde da. Det setter jeg også stor pris på. Men det er ingen som har lagt fram fakta om bilens tilstand eller hva som er gjort under oppbyggingen slik den fremstår i dag. Allikevel synes folk bilen er uggen og ikke noe å ha... Det er det jeg kaller for mistenkeliggjøring og nedsnakking.

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser nå meget bra ut, selvfølgelig kunne det nok vært opplyst om at den har vært gjenoppbygd, men det ser nå tilsynelatende godt utført ut det også.

Bilen har jo også vært på PKK flere ganger de 4 siste årene, så oppbygningen er vel da og regne som OK i forhold til Statens vegvesen, eller....?

 

Nå sitter jeg ikke med ett generelt inntrykk av at en original Defender fra det årstallet er så meget godt satt sammen eller rust/korrosjons beskyttet fra fabrikk, så her risikerer du kun kanskje å få ett bedre produkt en den fabrikk originale.

Hadde jeg sittet med pengene i hånden og vært på jakt etter en Defender, ville jeg uten tvil reist og gitt den en grundig inspeksjon og kanskje fått en prøvetur...

 

Prisen er jo ikke helt hinsides som på noen andre "oppjålete" objekt siste årene.

 

 - Så må jeg si meg enig med Laftis om at det må være innafor å diskutere en såpass unik  Finn annonse med en Landrover på Landrover forumet.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskrev de ord du nevner. Vil forklare litt mer.

 

Bilen selges for en pris som er veldig høy. Den har kort kilometerstand og fremstår som strøken. 

 

Bilen er nevnt i flere tråder, og flere enn meg har siklet og drømt om den, for hva kan bli bedre enn nybil uten ECU og med Landrovers beste motor etc.

 

Så dukker det opp opplysninger om at bilen har vært vraket. Skadene må betegnes som veldig store. 

 

Bilen er borte veldig lenge og dukker opp tilsalgs. 

 

Vi som siklet så for oss en bil tett opptill orginal, nå vet vi at store deler må være byttet. Kilometerstand blir plutselig uvesentlig, selv om motor og drivlinjen er den samme. En samlerbil vil aldri oppnå samme status som en urørt bil.

Det kunne like gjerne, som jeg ser det, stått Jack &Kryz bak på den, for bilen er bygd opp på nytt.

 

En bil som står i garasjen og luftes hver sommer osv er noe helt annet enn noe som har tilbrakt lang tid stående uten bruk. Simringer osv stivner når det står. Kun enkelte deler bader i olje, resten blir stående tørt pga ingen bevegelse hverken i motor eller girbokser og differ.

 

Jeg har kjøpt biler som har stått urørt over lang tid, og når disse kommer i bruk vil det stadig vekk dukke opp lekkasjer osv.

 

Joda, det kan godt tenkes bilen har vært plukket i fillebiter og satt sammen igjen, og simringer og pakninger er byttet, men uansett er bilen aldri en urørt bil slik mange av oss siklet etter.

Summen av dette gjorde at jeg nevnte ordet uggen, for når drømmen om den urørte bilen brast ville jeg følt nedturen som stor om jeg i iveren hadde slått til, fort og galt som impulshandler av og til kan være.

 

Da er det godt å kunne lufte intressen her inne, og samtidig la andre komme med informasjon og argumenter for og imot.

 

Noen ganger tipper vektskålen for, andre ganger imot. Det må den gjøre, for med stadig påfyll vil skålen alltid bikke den ene eller den andre vegen. 

 

Og vi trenger synspunkter imot, og gjerne noen irettesettelser også, for vi kan fort bli blinde og følge massen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Brage said:

Bilen ser nå meget bra ut, selvfølgelig kunne det nok vært opplyst om at den har vært gjenoppbygd, men det ser nå tilsynelatende godt utført ut det også.

Bilen har jo også vært på PKK flere ganger de 4 siste årene, så oppbygningen er vel da og regne som OK i forhold til Statens vegvesen, eller....?

 

Det jeg skriver under har ingenting med Defender som diskuteres (bilen kjenner jeg ikke).

Jeg kjenner til flere som har kjøpt biler fra «Olsen Bil» som har senere blitt kondemnert av SVV. Alle disse biler hadde vært gjennom PKK etter gjenoppbygging - så PKK er absolutt ingen garanti for forskriftsmessig arbeid. Jeg var heldig med min Olsen Bil (ikke LR) - den ble godkjent av SVV og arbeid var ihht fabrikkens spesifikasjoner.

Endret av pjoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pjoslo skrev:

så PKK er absolutt ingen garanti for forskriftsmessig arbeid.

 

Nei det skjønner jeg godt, men tenkte at SVV ville reagere om en tidligere kondemnert bil plutselig fikk skilter igjen ( om det er tilfellet her ).

Uansett så er det jo viktig å få vite om SVV synes nettopp denne omtalte Defenderen har en forskriftsmessig historie. Det er jo relevant.

Kjøper skal jo ikke risikere å bli avskiltet ved en gjennomgang fra tilsynet. Så det må jo selger kunne garantere/dokumentere  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta eller spekulasjon. Siglis forteller at bilen har vært kondemnert, godt og vel. Conty så de i et tre. Så den har sikkert vært renovert men er der noen herinne som vet hvad er gjort ved bilen, hvilken deler byttet osv. Det er den spekulasjon jeg reagerer på. Jeg synes ikke vi skal "male fanden på væggen". 

Forresten har jeg aldrig sett en annonce som siger, kodemnert bil renovert av en fusker selges til naiv sjel. Men man skal aldrig sige aldrig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som har vært kondemnert av et forsikringsselskap skal fremvises SVV for kontroll etter gjenoppbygging før den kan få skilt tilbake. 

Vel og merke hvis alt går riktig for seg. 

 

Er bilen kollisjonsskadet, men ikke meldt ifra til SVV, så gir det jo rom for å finne på mye rart. Det er vel på denne måten Olsen bil har funnet smutthull. 

 

Annonsen er slettet nå, så da har den antagelig fått en ny lykkelig eier. 

Endret av Tom Rossing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom Rossing skrev:

Annonsen er slettet nå, så da har den antagelig fått en ny lykkelig eier. 

 

Håper alt har vært gjort riktig og den nye eier kan glede seg over en unik og meget pen Landrover i mange år. Likte spesielt godt den hel hvite fargen.

Tror nok personen har gjort ett godt kjøp, det mener nå jeg.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok solgt. Jeg fikk endelig tak i selgeren på telefon for en liten uke siden. Da sa han at jeg var nr 2 i "køen". I følge selger kjøpte han den skadet for mange år siden. Han svarte litt unnvikende på mine spørsmål om kondemnering/vrak og historien til bilen. Han sa at han som godkjent oppretter visste hva dette handlet om og at han bare hadde byttet dører og noen andre paneler..... det var ikke snakk om totalvrak, rammebytte eller store greiene.

 

Får håpe bilen har blitt så bra som den så ut på bildene og at ny eier får mange fine år med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...