Gå til innhold

Importere Defender 90 veteran.


Krukhaug77

Anbefalte innlegg

Mener "atau" har skrevet et sted her om hele prosessen fra Italia. Mener å huske det er noe med noen eksportskilter i Italia, ellers rett frem. Trafikkskade foreningen har forsikring som dekker transitten på utenlandske skilt. Stempel på grensen, betale mva. EU kontroll før engangsavgift og skilter her på berget.

 

Ellers har jeg en gammel tråd fra en Englandsimport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Nederland: Tidligere eier melder bilen eksportert på et kontor som er godkjent til å lage eksportdokumenter. Der får du et eksportdokument som er koblet til et vognkort i kredittkort format og hvor det er klippet av et hjørne. Kostnader ca € 10 uten forsikring og € 100 med forsikring. Skiltene kan innleveres og du må få laget eksportskilter som er hvite med svart tekst og som er likt original kjennetegn. Forsikring varer i 15 dager. På grensen til Norge overleverer du nevnte dokument samt kjøpekontrakt. Betaler moms og evt avgifter. Du får et dokument som du leverer på Statens biltilsynet ved kontroll. Du må kunne dokumentere at du har en forsikring på bilen før du får norske skilt.

Det kan virke komplisert, men i praksis går det veldig greit, i alle fall for meg! Lykke til!

Joost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med gode tips her, takker!

10 minutter siden, Mys skrev:

Hentet 90 v8 fra 86 i DK brukte en speditør på papir mølla veldig ukomplisert 
er dessverre ikke på skilte enda pga for mye prosjekter 
kan sende link  
Vh Mys 

Men da hadde det vel vært enkelt og solgt 90’n til meg? Så får du orden på andre prosjekt og jeg slipper utenlands:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...