Gå til innhold

Blåser varmt på høyre side og kaldt/lunkent på venstre


luftetur

Anbefalte innlegg

D3 - 2008 modell 
Blåser varmt på høyre side og kaldt/ lunket på venstre,, 

fikk feilmelding på feil på motor til spjeldet , byttet motor. Feilen «forsvant» men den blåser fortsatt kaldt på venstre side. 

 

Prøvd å rense «radiator» men fortsatt kald luft. 
Noe kjent? Tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du resatt klimaanlegget da?

 

Er jo prosedyrer for at klimaanlegget skal skjønne hvilken posisjon spjeldene står i, og få resatt disse. om du googler "reset climate control discovery 3" så finner du en del, og om ikke så kan det hende at noen med diagnose (om du ikke har det selv) kan kjøre prosedyren med diagnoseverktøyet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

jeg har nylig anskaffet Hawk så skal vel kunne få til noe der, hvis ikke skal jeg kunne resette med knappene ?? Var det en som sa?

 

men jeg gjorde dette på verksted så antar både sjekk av bevegelse på spjeldet og resetting ble gjort. Men skader ikke å prøve en runde til:-) 

 

nybakken, hvor stor er jobben å bytte Register? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, luftetur skrev:

Takk for svar..

jeg har nylig anskaffet Hawk så skal vel kunne få til noe der, hvis ikke skal jeg kunne resette med knappene ?? Var det en som sa?

 

men jeg gjorde dette på verksted så antar både sjekk av bevegelse på spjeldet og resetting ble gjort. Men skader ikke å prøve en runde til:-) 

 

nybakken, hvor stor er jobben å bytte Register? 

 

Om du gjør som meg å "jukser" gjør du jobben på 5 timer, se innlegget mitt lengre ned på Discovery forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, luftetur skrev:

se der ja... hmmm usikker på om jeg skal gå løs på det sjøl, med mine litt begrenset kunnskap... men høres jo ut som en meget bra løsning..

OG du har ikke tilfeldigvis delenummeret?

 

 

Men sjekk om alt er på stell med diagnoseverktøy før du begynner å kaste deler etter bilen. :) Greit at det er jul, men sjekk om posisjoner på spjeld og slikt er i vater, samt at det ikke ligger noen feilkoder på klimaanlegget før du sender bestilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...