Gå til innhold

D4 batteri


ewikran

Anbefalte innlegg

Lette først etter noen gode festepunkter på karosseriet, men fant ikke noe i nærheten som passet. Men minuspolkabelen går rett i karosseriet fra der jeg har festet den så det burde vel ikke ha noe å si så lenge laderen er koblet før batterimålingssystemet? Utover det er det vel knallgass som er poenget med avstand, men det er jo ikke noe problem med faste kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var montert av forrige eier og det var boret et lite hull rett utenfor sikringsboksen og skrudd fast der. Har lest ett par steder at den skal festes i jord og ikke på minus polen så kanskje lurt å følge det rådet ettersom det er kjedelig å få problemer med BMS systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Dal-z said:

Et alternativ er å bestille en slik "hengerfesteplugg" og lade gjennom den.

61202163667__94BE33D0-3E8E-48B9-ADCA-9FD4B2D471AF.JPG

 

Er det bare å kjøpe en løsplugg til Ctek'en eller må det gjøres noe med bilen av annet slag? (feks noe programmering eller deler?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, motom said:

Min var montert av forrige eier og det var boret et lite hull rett utenfor sikringsboksen og skrudd fast der. Har lest ett par steder at den skal festes i jord og ikke på minus polen så kanskje lurt å følge det rådet ettersom det er kjedelig å få problemer med BMS systemet.

 

Det er det jeg også har lest. Men klarer ikke helt å forstå annet at det viktigste er at BMS kommer mellom lader og minuspolen på batteriet. På bildet av minuspolen så er (etter det jeg har forstått) den gulmarkerte boksen BMS. Ledningen går fra det rett inn i karosseriet/jord (markert blått). Da må det vel ikke være det samme om jeg fester ladepunktet på det rødmarkerte, eller noe annet sted på karosseriet? Eller er det andre sensorer som også skal plukke opp ladingen?

 

s-l640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg, er blått og rødt punkt det samme, m tanke på lading. Rødt er jo før bms sensor. Ligger ikke noe annet i mellom der, som kan sense. Såvidt eg kan skjønne. 

9 timer siden, Dal-z skrev:

Et alternativ er å bestille en slik "hengerfesteplugg" og lade gjennom den.

61202163667__94BE33D0-3E8E-48B9-ADCA-9FD4B2D471AF.JPG

Med slik løsning, er det vel begrenset med hvor stor lade strøm som kan brukes?

Så en 25 amp ctek lader bør man ikke koble til. 

Ryker vel en sikring et sted tenker eg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PCFM skrev:

 

Det er det jeg også har lest. Men klarer ikke helt å forstå annet at det viktigste er at BMS kommer mellom lader og minuspolen på batteriet. På bildet av minuspolen så er (etter det jeg har forstått) den gulmarkerte boksen BMS. Ledningen går fra det rett inn i karosseriet/jord (markert blått). Da må det vel ikke være det samme om jeg fester ladepunktet på det rødmarkerte, eller noe annet sted på karosseriet? Eller er det andre sensorer som også skal plukke opp ladingen?

 

s-l640.jpg

 

Du har sikkert rett. "Feilen" oppstår vel hvis man skrur den rett på klemmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...