PCFM Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Lette først etter noen gode festepunkter på karosseriet, men fant ikke noe i nærheten som passet. Men minuspolkabelen går rett i karosseriet fra der jeg har festet den så det burde vel ikke ha noe å si så lenge laderen er koblet før batterimålingssystemet? Utover det er det vel knallgass som er poenget med avstand, men det er jo ikke noe problem med faste kabler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dal-z Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Et alternativ er å bestille en slik "hengerfesteplugg" og lade gjennom den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Min var montert av forrige eier og det var boret et lite hull rett utenfor sikringsboksen og skrudd fast der. Har lest ett par steder at den skal festes i jord og ikke på minus polen så kanskje lurt å følge det rådet ettersom det er kjedelig å få problemer med BMS systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PCFM Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 3 hours ago, Dal-z said: Et alternativ er å bestille en slik "hengerfesteplugg" og lade gjennom den. Er det bare å kjøpe en løsplugg til Ctek'en eller må det gjøres noe med bilen av annet slag? (feks noe programmering eller deler?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PCFM Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 3 hours ago, motom said: Min var montert av forrige eier og det var boret et lite hull rett utenfor sikringsboksen og skrudd fast der. Har lest ett par steder at den skal festes i jord og ikke på minus polen så kanskje lurt å følge det rådet ettersom det er kjedelig å få problemer med BMS systemet. Det er det jeg også har lest. Men klarer ikke helt å forstå annet at det viktigste er at BMS kommer mellom lader og minuspolen på batteriet. På bildet av minuspolen så er (etter det jeg har forstått) den gulmarkerte boksen BMS. Ledningen går fra det rett inn i karosseriet/jord (markert blått). Da må det vel ikke være det samme om jeg fester ladepunktet på det rødmarkerte, eller noe annet sted på karosseriet? Eller er det andre sensorer som også skal plukke opp ladingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 For meg, er blått og rødt punkt det samme, m tanke på lading. Rødt er jo før bms sensor. Ligger ikke noe annet i mellom der, som kan sense. Såvidt eg kan skjønne. 9 timer siden, Dal-z skrev: Et alternativ er å bestille en slik "hengerfesteplugg" og lade gjennom den. Med slik løsning, er det vel begrenset med hvor stor lade strøm som kan brukes? Så en 25 amp ctek lader bør man ikke koble til. Ryker vel en sikring et sted tenker eg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 6 timer siden, PCFM skrev: Det er det jeg også har lest. Men klarer ikke helt å forstå annet at det viktigste er at BMS kommer mellom lader og minuspolen på batteriet. På bildet av minuspolen så er (etter det jeg har forstått) den gulmarkerte boksen BMS. Ledningen går fra det rett inn i karosseriet/jord (markert blått). Da må det vel ikke være det samme om jeg fester ladepunktet på det rødmarkerte, eller noe annet sted på karosseriet? Eller er det andre sensorer som også skal plukke opp ladingen? Du har sikkert rett. "Feilen" oppstår vel hvis man skrur den rett på klemmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.