pjoslo Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) 2005 Freelander 1.8 kjørte i ca 50km/t, plutselig er det en mekanisk ulyd. Kjørt 100m til, fortsatt ulyd. Se bilde fra under bilen - metall ring er løs, og absolutt ikke på riktig plass!! Hva har skjedd?!? Og hvordan fikser? Bilen går, men tror ikke det bør kjøres videre... Endret 19. desember 2018 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Det er vibrasjonsdemper som er defekt. Det bråker vel mer enn det er skadelig. Men ned med mellomaksel, skift demper. Sjekk viskose samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Nødløsningen blir vel å finne frem vinkelsliperen og kappe denne ringen i to for å få den av slik at bilen er kjørbar til permanent fix er på plass?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 19. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Det var det jeg tenkt. Tror jeg skal bestille opp VCU i tillegg - bilen har kjørt 150’ på originalen - regreim er også moden for utskiftning (bare kjørt 50’ siden bytte - men det var 6 eller 7 PR siden). Men - er det noe økt risiko for VCU’en ved å kjøre uten fungerende vibrasjonsdemper - det blir fort noen uker før delene er på plass. Annet jeg må tenke på? noen som har nytt VCU liggende?!?! Endret 19. desember 2018 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 På 19.12.2018 den 19.55, pjoslo skrev: Det var det jeg tenkt. Tror jeg skal bestille opp VCU i tillegg - bilen har kjørt 150’ på originalen - regreim er også moden for utskiftning (bare kjørt 50’ siden bytte - men det var 6 eller 7 PR siden). Men - er det noe økt risiko for VCU’en ved å kjøre uten fungerende vibrasjonsdemper - det blir fort noen uker før delene er på plass. Annet jeg må tenke på? noen som har nytt VCU liggende?!?! Kutt ringen to og kassér den. Hvis du ikke merker vibrasjoner er det bare å kjøre. V6-modellen har ikke vibrasjonsdemper i det hele tatt, så det burde ikke være noen større grunn til å ha det på firerne. Jeg har en VCU med ny silikonvæske og nye lagere liggende i reserve, men jeg kan vurdere å selge den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 21. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2018 Da var ringen fjernet. VCU ser ut til å fungere - rygget med fullt ratt utslag og det gikk fint, uten antydning til bremseeffekt. Bilen er kommet hjem, og hadde neppe greid det uten drift på alle 4 hjul - bor høyt oppe og føre er ikke optimal i dag! Bilen skal på EU kontroll i januar - om det går noenlunde greit så blir det nytt VCU og regreim skift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 det er ikke umulig lagrene på hver side av VCU'en har tatt kvelden samtidig... lønner seg å bytte disse samtidig når du først plukker frahverandre VCU, i tillegg må man vist være veldig nøyaktig med at de står i helt riktig vinkel, eller så ryker de vist fort igjen. av spesial avfall.. nei verktøy var vist en 13mm umbrako lignende nøkkel jeg fikk låne da jeg byttet min det er boltene som holder mellomaksel fast i girkassa som er sære. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.